min helg

Då var helgen snar förbi och den har innehållit både sorg och glädje, tårar och skratt. Den började med morfars begravning på fredagen. Den var jättefin men jobbig, dels en massa minnen om mamma och hennes begravning och så alla minnen av morfar. Men det kändes bra endå. Efter var de fika och det är så konstigt att efter en begravning som är fylld av sorg så lättas stämningen alltid upp och man kan skratta och sitta där och prata och de känns trevligt. Varför är det så? På kvällen lagade jag mat åt Jonte, Malin och pappa. Satt uppe ett tag och pratade. Men vid 22:30 tiden började vi alla att gäspa efter en lång och tuff dag. Så då lockade sängen. Lördagen innehöll shopping med Jenny, middag med Jonte, Malin och pappa och sen film, även en tidig kväll här. Gick och la mig vid 22:45. Så trött. Idag har det varit en kall söndag med -13 imorse. Frös vid bara tanken av att sticka ut näsan genom dörren. Tog en lång, varm dusch och åt sen frukost framför tv:n med Freja (såklart) hon sitter alltid brevid. Sen begav vi oss bort till pappa. Följde med honom på högmässan pågrund av morfars bortgång. Min moster vilja att vi skulle gå på den, så vi gjorde det. Men kyrkan är inte min grej, tyvärr. Åkte sen en sväng på museet och kollade innan vi åkte hemåt i snövädret. Kvällsmaten vart våfflor med grädde och hemmagjord sylt, väldigt gott. Nu ska jag ta mig ett fotbad, klä om till pjyamas, värma te och invänta wallander filmen som börjar på tv4 kl 21. Den får ses från sängen.

Hoppas ni alla haft en bra helg!



Kommentarer
Lotta

Hejsan! :) Du skriver alltid lika bra du! gud vad härligt det låter att ta en kopp te, ta ett fotbad och krypa ner i pyjamasen och invänta en bra film :) Simon läste det inlägget med mig och ska nu också göra te :P hehe skön va? Vad roligt med snart melodifestival :) Vi höres och ha en fortsatt mysig filmkväll :) Kram från mig och Simon

2008-02-03 @ 20:16:37
URL: http://Lottasvensson.blogg.se
Sandra

Svar: Vad roligt att du tyckte om rundturen, visste egentligen inte om jag skulle våga visa upp den :)

Vad tråkigt att höra att din morfar dött, sånt är aldrig lätt :/ Kram Sandra

2008-02-04 @ 15:18:31
URL: http://tjohalia.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0