söndagen

Då var denna helgen snart förbi. Dagen har varit jobbig och tung, många tankar kring mamma. Var till graven och tände ljus, när jag kom hem bras det, tårarna rann nerför kinderna så Freja vart alldeles fundersam och kom fram till mej och hoppade upp i knät och tittade på mig med sina stora, kärleksfulla ögon och slickade bort tårarna, presic som att hon ville trösta och tala om att jag finns här för dej matte, så himla gulligt! Man kan inte annat än att le, hon gör mig glad. Vi tog en härlig skogs promenad imorse på 1 timma. Ingen sol idag men varmt. Är så härligt att gå i skogen, och mötas av tystnaden och fåglarnas härliga sång. Man kopplar av. Ännu härligare är det att gå i skogen på våren och mötas av alla dofter runt omkring en. Gu så jag längtar till våren.

Dagen i övrigt har innehållit skyttetrafik mellan lägenheten och tvättstugan, haft tvättid mellan 12-21. Men har fått undan rejält mycket. Har tvättat överkastet, täcket, stolsöverdrag, kuddfodral, några gardiner och så en full tvättkorg. Har nu kollat på wallander filmen på fyran i sängen med Freja, med en stor skål med popcorn. Mysigt! Nu ska jag göra kväller och krypa i säng och sova, imorgon väntar en ny vecka och nya tag. Måste ta mig i kragen och plugga matte. Blir även storstädning hos farfar. Här nedanför kommer receptet på kycklingsalladen vi åt igår. Tyvärr glömde jag knäppa kort på den igår, så jag tog en bild från google.

image455


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0