ännu en söndag

Då var denna helgen förbi då. Gårdagen var jätterolig. God mat, många skratt och god dryck. Stannade till 23 tiden. Då diskade och plockade jag undan sen stupade jag i säng, så trött. Sovmorgon imorse, vakna 9:25. Otroligt för att vara mej, brukar ju vara uppe med tuppen annars. Kokade kaffe och tog yoghurt och en macka och satte mig i soffan och åt frukost framför tv:n och nyhetsmorgon. Sen var de dags för en långpromenad, härligt men så kallt. När man vakna vart man så glad av att solen sken och de såg så härligt ut ute men skenet bedrar kan jag tala om. Visst solen sken och de var jättevackert ute med all snö som kom igår (igen) men isande vindar.
Tycker detta varit den konstigaste vintern på länge, snö och så har den tinat bort och så har de sett ut som att det är höst men så kommer snön igen, ligger kvar nåra dagar och så tinar den bort och så fortsätter de sådär och igår kom snön igen, och rejält mycket. Nu är det fint ute igen, snön ligger fint på alla träden, så nu tycker jag att januari känns lite bättre ialf. Men snön försvinner väl till veckan igen tänker jag väl och så är det sådär grått, mörkt och dystert igen. Om man tänker tillbaks på tiden då man var liten och minns vintrarna då, så var det ju alltid mycket snö, man åkte pulka och skidor hela vintrarna och snön låg i meterhöga drivor (tyckte man) men nu, är de sällan så, var det för att man bara minns dom snöigaste vintrarna eller var det bättre vintrar längre tillbaks?! Hmm. Bra fråga. Nä nu ska jag mysa i soffan och kolla på film med en stor kopp med varmt te. Sen ikväll blir det middag hos pappa, fläskfile. Gott! Och imorrn, planering av morfars begravning på begravnings byrån med moster, pappa och bröderna. Tungt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0