Ledig & storstädning

Jaa tyvärr, storstädning idag. Är ledig men sysslar med storstädning ialf då vädret inte är det bästa mulet och sol emellanåt. Och graderna är väl inget att hurra för, ca 18 grader. Egentligen behövs det ingen storstädning men eftersom jag är så pedantisk som jag är så gör jag det endå, haha. Men det är så härligt när man är klar och vet att alla ytor och skrymslen är skinande rena och doften av såpa ligger kvar i luften flera dagar. Underbart med andra ord.

Just nu unnar jag mig en paus. Vaknade vid 7:30 imorse, irriterande då man vet att man kan sova. Åt en god frukost och sen tog jag tag i städningen. Men nu kom suget efter kaffet så jag var tvungen att sätta mig en stund och vad passar inte bättre än att slå sig ner vid datorn för att surfa runt och besöka alla dessa roliga bloggar som finns och läsa vad ni har för er. Ska snart forts städa klart och sen blir det en långpromenad med Freja. Efter det blir det en välförtjänt dusch innan bilfärden styrs ner till äldsta brodern med familj för lite 35 årskalas.




En nöjd och belåten kaxig men underbart söt och go tax som efter en frågade blick på mig undrade varför sängen var tom på sängkläder som man kan mysa in sig i (hänger ute på vädring) Fick lägga dit överkastet och prydnadskuddarna i en hög, Freja tittade på mej och viftade på svansen, hoppade upp och "bäddade" ner sig belåtet och somnade. Hahah dom är för roliga dessa varelser. Tack för att du finns min lilla Freja.


Kommentarer
emma

gud va freja är söt

önskar att alla vi fyra kunde ses.

hade du velat de?

du ,jag ,freja och abby :)

hade varit störtkul !



kramar

2008-07-16 @ 23:21:14
URL: http://enlitentax.blogg.se/
Fröken Svår

Skönt med en ledig dag så man kan ta tag i den där nödvändiga städningen. Det vore trevligt med en sån...fast jag skulle nog bara såsa ändå :)



Vad söt hon är lilla Freja!



Kramar

2008-07-17 @ 11:17:29
URL: http://frokensvar.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0