2 dagar med lek och bus



2 dagar fulla av lek och bus har det blivit nu då jag och pappa varit barnvakt åt ungarna. Lilla J 5 år gammal minstingen i gänget är ett härligt litet charmtroll med mycket frågor och ideer. Han och A hjälpte mig att baka bullar på tisdagkvällen, så duktiga. Och dom vart jättegoda. Provsmakade dom till fotbollen senare på kvällen med rabarbersaft och kaffe. Men lilla J orkade inte kolla på hela matchen utan somnade tillsist i storebrors knä, så sött :-) Ja dessa dagar har varit fyllda med olika aktivitetet så att dom inte ska tröttna. Vi har hjälpt pappa ute på gården med olika saker, kört skräp till tippen, fiskat, snickrat, ut och gått med Freja och Cindy där lilla J plockade en bukett med blommor åt farfar. Sen har vi även spelat sällskaps spel och bakat en rabarberpaj som vi tog med till Monica igår där vi grillade hamburgare som avslutning på dessa dagar. Vädret har inte varit det bästa, värmen försvann tråkigt nog och byttes ut till gråa, tunga moln och regn och en termometer som inte visar några behagliga sommar temperaturer, hoppas att värmen kommer tillbaks snart, tänker på alla dom som får semester snart och alla barnen som har sommarlov, vilket ska vara fyllda med sol och bad.

Nu läre jag städa klart innan jag ska duscha och bege mig till jobbet.



Kommentarer
Sofie

Låter som att ni har haft det väldigt trevligt! Smaskens med bullar och rabarberpaj :) Hoppas du får en trevlig dag på jobbet! Kram, Sofie

2008-06-12 @ 12:15:51
URL: http://syssla.blogspot.com
Lissen

Vad trevligt du gjort för barnen. Dom måste haft väldigt roligt. Vädret spelade nog inte så stor roll för dom.Även om SOLEN gör allt så mycket mysigare.

Du skriver väldigt fint om din mamma!!!! Livet är svårt ibland. Men du har dom som bryr sig, läser jag.

Ha det gott

2008-06-13 @ 11:22:43
URL: http://lissento.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0