Bokrea och fika

Ledig idag så jag passade på att åka en sväng på stan och hämta mina reaböcker som jag beställde genom Anna. Nu har tre st nya böcker flyttat in i min överfyllda bokhylla, det är "en shopaholics bekännelser" av Sophie Kinsella "tillsammans är man mindre ensam" av Anna Gavalda och "gravidchock" av Belinda Olsson. Tror att jag ska börja läsa den sistnämda, ska ta med den till stugan över påsken och sitta i en solstol (förhoppningsvis) och läsa under en filt med en stor kopp te, varm choklad eller kaffe och bara njuta av ledigheten och solen. Mmm så man längtar!

Shoppade lite annat smått och gott också. Lösvikstte med det passande namnet vårkänslor, doftade underbart gott och jag hoppas att det smakar lika bra som det doftar, får bli provsmakning senare ikväll, var även in på åhlens där köpte jag en handkräm, smink, blomma till rumsbordet och så en bok på bokrean åt pappa. Han ska få en kokbok av Tina Nordström, ville köpa den som en present åt han för att han ställer upp så mycket och finns där. Hoppas att han uppskattar den och blir glad men det tror jag nog, Freja fick även hon presenter ett stort tugg ben och så godis plus att jag köpte te och present åt Emma och Abby som jag ska posta senare. Tog även en fika morotskaka och en kaffe latte, så underbart gott. Tycker att det är så mysigt att strosa runt ensam på stan ibland.

Nu skriker min mage efter mat, ska göra iordning en sallad med fetaost, avokado, tomater, gurka, majs och rödlök. Gotti Gott!!

image509


Kommentarer
Matigt

Mia; Åh, tackar! Ja, man blir pigg av både ljuset och träningen och absolut redo för en ny dag, helt super!

Härligt med bokrea minsann. Har börjat lite smått på en shopaholics bekännelser jag med, har hört att den ska vara superbra! :)

2008-03-06 @ 18:49:29
URL: http://matigtmatigt.blogg.se
Lotta

Hej Maria! vilka fynd det blev för dig idag, vad roligt :) Åhh morotskaka som är så underbart gott! Mums :) Vilket strålande väder det har varit nu de senaste dagarna hihi. Synd att det blåser så hemskt bara.. Hoppas du får en fortsatt bra kväll :) Vi synes om en vecka :) Kul ska det bli! Förresten? har du skrivit klart din lista hehe? inte jag :P ska titta under veckan då jag är arbetslös :) Kram Lotta

2008-03-06 @ 20:37:49
URL: http://lottasvensson.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0