EFIT & morsdag

Söndagen är här och även morsdag. Vill rikta en stort grattis till alla mammor där ute, hoppas ni får en bra dag. Har varit till mammas grav med blommor idag, saknar dig så mycket! En tuff dag, är mycket tankar om mamma, gråtit en del, men det känns skönt att få göra de, lätta sitt hjärta lite. Söndagen innebär också ett foto i timmen. Här kommer min dag i bilder.


kl 9:35 Vaknar, blir alldeles paff då jag kollar på klockan och ser att den är så mycket. Ja mycket för att vara mig ialf. Jag är ju annars uppe så tidigt. Men kom hem vid 2 tiden i natt. Inte undra på man var extra trött. Dricker morgonkaffe vid datan, läre ju se vad alla tidningar skrivit om Eurovision igår.



kl 10:45 Får för mig att putsa fönstrerna i tvrummet.



kl 11:55 Tar en dusch


kl 12:30 Går bort till pappa, plockar en bukett blommor till mammas grav. Är även in en sväng och läser gårdagens tidning


kl 13:15 Tar vespan och åker till mammas grav. Härligt väder, varmt och sol med moln.





kl 13:30 Framme hos mamma. Vattnar och plockar bort lite ogräs och så. Ska sätta andra blommor där senare, ska nog iväg imorrn och köpa lite. Nån som har förslag på tåliga blommor? Mamma är värd det vackraste.



kl 14:30 Är hemma igen. Lägger mig och läser i några tidningar. Äter även lite smoothie. Magen kurrade så :-)



kl 15:45 Freja gumman kommer hem från stugan. Vi lägger oss och vilar en stund. Lite trötter :-)


Kl 17:00 Dags för middag. Och detta får faktiskt bli dagens sista bild. Åker bort nu. Kommer nog hem runt kl 21 igen och då ska jag kolla på film.



Förresten jag läre ju lägga in en liten kommentar om gårdagens eurovision. Ja vad säger man. Sverige och Charlotte, vi gjorde vårt bästa. Du var så duktig, men tyvärr räckte de inte så värst långt. Men jag tycker att vi gjort det bra endå. Vi skickade en bra låt. Och startfältet i årets eurovision var väldigt bra, många bra låtar som man nynnande med i. Speciellt Frankrike (han är kung, haha) Spanien (man liksom bara rycks med) Island och såklart vinnarlåten Ryssland. Men nån låt som har fastnat på min hjärna är piratlåten. Kan inte sluta nynna på den, haha!



Fortsatt trevlig söndag och morsdag. Ta hand om era kära mammor idag.





Kommentarer
Sussetuss

Kikar på din EFIT-dag!

Härliga foton!

2008-05-25 @ 20:01:53
URL: http://sussetuss.com
emsan

jag åt också tacos idag. fina bilder!

2008-05-25 @ 20:16:33
URL: http://emsan.se
Malin

Ja jag förstår inte vad som hände i melodifestivalen. Så dålig placering trodde jag inte att vi skulle få...suck. Kraaaam!

2008-05-25 @ 21:04:15
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se/
Nenny

Tittar in på din efitdag! Söt hund! =)

2008-05-26 @ 09:21:00
URL: http://nenny.bloggagratis.se/
Anonym

Kul att få ta del av din EFIT-dag!! Tåliga blommor... njae, jag har samma problem på pappas grav... det beror ju så mycket på vad det blir för sommar ju. Men man vill ju verkligen att det ska vara fint där!

2008-05-26 @ 21:58:58
URL: http://winyan.bloggagratis.se
Mickan

Fina bilder! Vad fint du har gjort hos din mamma. :) Gott med tacos! Söt vovve också!

2008-05-27 @ 11:20:49
URL: http://angel-like.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0