Grönt inne och ute

235662-654




Köpte blommor förra veckan, en bukett med söta små gröna blommor. Dom fick sin plats på köksbordet, men igår upptäckte jag att bladen börjar göra sitt. Såg allmänt tråkiga och hängiga ut, och blommorna fortf fräscha. Jag klippte av blommorna och satte dom i en kruka och vas istl. Någon annanstans som det också är väldigt grönt är ju ute, vilken grönska det blivit på dessa dagar, är så roligt att se hur det ändras från dag till dag. Gräsmattorna är alldeles gröna, trädens knoppar slår ut mer och mer för varje dag som går och blommor tittar upp lite här och var. Visst är det härligt. Har min lediga dag idag, imorrnkväll och fredagkväll kallar jobbet igen. Dagen ska spenderas hos pappa, ska hjälpa han med lite saker ute. Och ikväll ska vi iväg på kurs så han får övningsköra med mej. Ja jag vet jag är 25 år och har inte börjat med körkortet ännu, men jag har inte känt något behov av det förräns nu. Min plan/mål är att ha körkortet i januari. Det ska jag väl klara?!





Kommentarer
Sandra

Vilken smart idé, då kan man ju njuta av blommorna betydligt längre. Kram Sandra

2008-05-07 @ 15:05:01
URL: http://tjohalia.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0