Stavgång & shopping

Helt plötsligt var jag frisk igen, låg däckad 2 dagar sen så var det över. Om man nu kan kalla detta för en förkylning. Konstigt ialf. Hade ju sådan värk i kroppen hela helgen så jag knappt kunde röra mig, man kan säga att det kändes som att en ångvält kört över en tusen ggr, halsen värkte den också och feber, men idag pigg som en nötkärna. Bara lite småsnorig, så inte vet jag om jag kom undan lindrigt eller om det lurar en "riktig" förkylning runt hörnet och kommer och hälsar på snart... Hoppas inte.

Strålande solsken ute idag, och behaglig temperatur. Härligt väder. Men snön som kom i fredags är borta nu vilket jag förstod. Så blir det alltid. Tog en promenad nu med stavarna och radion som sällskap. Frisk och klar luft, nu känner man sig ännu piggare. Kom på mig själv att börja sjunga med i en bra låt som spelades på radion, stannade till och tittade runt omkring mig och som tur var så var jag ensam, haha! Man vill ju inte skrämma bort någon stackars fotgängare :-)

Har även följt med pappa på en liten shoppingtur imorse. Han skulle ner på stan så då passade jag på att följa med. Var in på synsam och fixade till mina glasögon som vill sätta sig på halva näsan så fort man böjer sig ner. Sprang även in en snabbis på åhlens ( då pappa endå var på dressman ) Där köpte jag en olivtvål, nageborste och strumpor åt pappa i fars dags present, haha bra va? Nä men min pappa tycker om olivtvål och sist jag besökte hans toalett såg jag att nagelborsten han har, hade gjort sitt. Och strumpor kan man aldrig få för lite av. Ska även baka nått smarrigt tills söndag. Åt mig själv fyndade jag hårmousse. Tog även en tur in till lindex där jag handlade 3 par trosor och ett par vita, stickade over knee strumpor. Skönt att ha nu då de är vinter och man har leggings och stövlar.

Sen mötte jag upp pappa på dressman, som stod där som ett frågetecken och funderade på om han skulle köpa en rock eller inte, men så vart det inte nu, utan han sa att han skulle fundera på det. Vi tog bilen och åkte till rusta, där jag sprang på ett par ursöta små ljusstakar som ska få sin plats i mina vardagsrumsfönster. Var även in en vända på dollarstore, där jag fyndade glöggkoppar, 2 st muggar, löpare, ljus, lite hundgodis åt Freja och lite annat smått och gott, där kan man verkligen fynda. Rolig affär.

Nu ska jag inviga en utav dom nya muggarna med en kopp nykokt kaffe. Ikväll blir det bio och fika med några arbetskamrater, trevligt!




Måste köpa hem lite glögg imorgon, pepparkakorna står ju redan där i sin burk i skafferiet och väntar :-)


Kommentarer
Malin

Skitsnygga koppar! Ja man kan verkligen fynda där!

lampan är från jotex, ser egentligen inte speciell ut alls om jag tänker efter, men jag fastnade för den på en gång! den finns på jotex.se, och sen på bordslampor. tror den heter koppar eller nåt. den första på den sidan tror jag det var!

ha en bra dag! Kram Malin

2008-11-05 @ 14:56:58
URL: http://myopera.com/malinw/blog
Lotta

Åh vilken fynddag! :) hahahaha! så härligt att sjunga ju :) Hoppas du får en trevlig kväll med bio och fika! Vilken dag du verkar haft och kul att du blivit frisk :) Nu blire lite plugg till innan matlagning. Kram Lotta, ses imorn!

2008-11-05 @ 16:16:19
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Anonym

Jag flyttar 1a december...eller helgen före det...

2008-11-05 @ 17:08:25
URL: http://myopera.com/malinw/blog
Fridas favoriter

Jag har julmust, clementiner och pepparkakor hemma, också bara glöggen som saknas. Vet inte om jag ska prova den där nya med blåbär i år, är liiite skeptisk så man kanske ska köra på säkra kort och välja Blossas vanliga glögg ändå. Vilken köper du?



Var filmen bra, och vad såg ni? :)

2008-11-05 @ 20:30:47
URL: http://friiidasfavoriter.blogg.se/
Ellas Inspiration

Hej!



Äntligen får jag en stund över att hälsa på och säga att det är verkligen jätteroligt att du är med och tävlar om grytvantarna!



Imorgon drar jag en lycklig vinnare...



Lycka till!



Kram Karin

2008-11-06 @ 17:33:02
URL: http://ellasinspiration.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0