Doften av kryddor, munk och mandlar...

Kan någon gissa vad jag har varit ute på för något idag med denna rubrik? Jo nämligen höstmarknad i Rättvik med Monica. Och just dessa dofter kändes i luften, dofter som hör marknaden till. Trots att regndropparna träffade oss till och från så var det väldigt mycket folk. Trängdes där med paraplyn och nyfikna hundar som gick runt och vädrade nosen i luften och vickade glatt på rumpan åt alla människor. Fyndade gjorde man också, Monica var den som shoppade loss mest, även jag fyndade lite småsaker 8 par strumpor, 2 st tjockare strumpor (som värmde skönt på fötterna då man kom hem) doftljus med en ljuvlig söt doft och en present till lilla charmiga A som snart blir stora grabben med sina 2 år.
Och gissa om det var skönt att ställa sig i en varm dusch och sedan få lägga sig att vila en stund då man kom hem.

Kvällen har jag spenderat hos pappa och Monica. Med god mat och ett glas vin, kladdkaka och kaffe. Nu tittar jag på tv 4 nya lördags underhållning "Stjärnor på is" och det får godkänt av mig. Efter detta ska jag mysa ner mig i sängen under täcket och titta på en film innan sovdags! Imorrn är det ett foto i timmen, så åter då!






Kommentarer
Lotta

Åh en sådan mysig dag det lät som! :)

2008-10-05 @ 15:51:56
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0