En underbar helg i huvudstaden!

Det har verkligen varit en underbar vistelse i vår kära och vackra huvudstad, och det kan ju inte bli bättre då hela familjen är samlad. Helt enkelt den bästa helgen någonsin. Det hela börjad med att kl ringde lite för tidigt i lördagsmorse 5:30. Men när man väl kom ihåg vad man skulle upp och göra, ja då var det inga problem alls att krypa ur den varma, sköna sängen. Duschade, åt en mysig frukost framför tv:n och packade det sista. Vid 7:15 åkte jag, min mellersta bror och hans fru bort till pappa för att hämta han och Monica, och pappa vart väldigt förvånad då vi kom. Vi har lurat honom hela tiden och bett Monica att säga att det är bara dom två som ska iväg och göra något. Så han vart glatt överaskad då han insåg att alla hans barn med respektive skulle med.

Bussen gick 8:00 från stationen och efter 15 min hoppade min äldsta bror och fru på bussen. Väl framme i Stockholm vid 11:15 mötte min yngsta bror med sambo oss på centralen, där vi låste in våra resväskor och sedan begav vi oss ut på stan för att äta en lättare lunch. Pappa försökte att luska ut under hela lunchen vad vi skulle göra här näst, men han fick inte veta något :-) Kl 13:30 började teatern Arsenik & Gamla spetsar, en teater jag varmt kan rekommendera, så underbart mysig och man fick sig väldigt många skratt. Roligt att få se skådespelarna man i vanliga fall bara sett på tv eller film.

Efter teatern begav vi oss till hotellet, tog en lagom promenad dit. Skönt att få röra på sig efter man suttit på teatern i över 2 tim. Checkade in och slöade lite på rummen, innan det var dags att duscha och göra sig iordning för kvällens italienska middag. Vi överaskade pappa en gång till innan middagen. Kl 18:45 knackade vi alla på, på han och Monicas dörr med champange flaskan i hand och sjöng ja må han leva, han vart rörd och glad.

Väl där inne, så åkte champangekorken upp och vi fick verkligen skäl till att skåla. Min yngsta bror med sambo kom med en glädjande nyhet, dom ska ha sitt första barn i juni. Bara att hålla tummarna att allt går vägen nu, men det tror jag. Och så ska ju min äldsta bror och fru ha sitt andra barn i maj, bara en månad efter föds pappas sjätte barnbarn, haha helt otroligt. Verkligen en glädjande nyhet. Dom små är så välkommen in i vår familj.

Strax efter kl 19:30 gick vi sakta neråt resturangen, men bordet var ej klart då vi kom så vi tog en promenad neråt stureplan för att titta lite och väl tillbaks vid resturangen var bordet klart och det var bara att slå sig ned för att avnjuta världens godaste middag, ja faktiskt den godaste jag någonsin ätit. En resturang som jag kan rekommendera, eller rättare sagt, Ni måste göra ett besök i denna lilla, men ack så mysiga italienska resturang La Tentazione.

Runt 22:15 tiden var vi alla mätta och belåtna efter en underbar kväll i italiensk anda. Alla vi tjejer fick en varsin ros och en utav kyparna sjöng ja må han leva till pappa på italienska och sen stämde vi alla upp (till och med resterande gäster) i svenska ja må han leva.

Vi letade sedan upp en mysig krog alldeles intill hotellet där vi beställde in ett varsitt glas (ja inte dom gravida då), satt och pratade och skrattade tills kl 00:30. Då vi stupade i säng allihop, mätta och belåtna.

Kl 9 morgonen därpå möttes vi upp vid frukost buffen och åt en suveränt god frukost. Satt och pratade lite om vad dagen skulle innehålla. Kom underfund med att tiden inte räckte till med ett besök på det planerade museet, eftersom våran buss hem mot Hälsingland gick redan vid 13:30. Men vi strosade runt på stan och shoppade lite, och avslutade det hela med en lättare lunch innan vi vinkade av min yngsta bror och sambo vid bussen och begav oss hemåt,till ett blåsigt Hälsingland. Fick höra att det varit värsta stormen, med en hemsk husbrand här hemma där vi bor, sänder mina tankar till den drabbade familjen som förlorat sitt hem. Fy vad hemskt.

Jag sa det tidigare men säger det igen, helt enkelt den bästa helgen någonsin. Jag älskar min familj av hela mitt hjärta!

Tyvärr ingen kamera med denna resan, hade ingen större lust att släpa runt på en sådan dyr kamera. Men jag hoppas att ni kan skapa era egna bilder av det jag berättat :-)

Nu väntar en dusch, promenad och sen en massa ärenden som läre uträttas.



Kommentarer
Lotta

Ojojoj men vilken helg :D Sitter här och ler för mig själv och kan riktigt tänka mig hur underbart roligt ni måste haft hihi :D Ojojoj säger jag bara. Vilken helg!! Och vilka nyheter. faster snart igen hihi och två gånger inom loppet av en månad. Där ser man :) Åhhh så roligt att ni haft en underbar familjehelg! Blir lite avis ;) Men ska inte säga något då jag också känner mig som lyckligaste i världen med familjen i närheten. Hoppas du har en jättebra måndag så får vi höras vid :) Ännu en gång var det jätteroligt att få läsa om er helg i huvudstaden :D Kram Lotta med familj.

2008-10-27 @ 14:17:31
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Frida

Vad mysigt att samla ihop hela familjen och åka till Stockholm för att fira, en riktig utflykt :) Din pappa måste varit väldigt nöjd med sin födelsedag!

2008-10-27 @ 22:03:11
URL: http://friiidasfavoriter.blogg.se/
Anki

Det låter som en perfekt helg. Tack för tipsen också. Vi ska ta en tur till Stockholm någon helg i november och jag skulle absolut kunna tänka mig att se Arsenik och gamla spetsar. Även den italienska resturangen lät mysig.

2008-10-28 @ 09:21:43
URL: http://angelfish.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0