Fiskbullar med äggsås

Det är säkert många utav er som rynkar på näsa, känner att ni måste kräkas och säger urk åt att bara läsa min rubrik :-) Men jag och säkert många andra tycker att det är gott med fiskbullar ibland, inte allt för ofta men ibland. Och då gärna med egen äggsås. Så underbart gott. Prova! Så ikväll, då fantasin inte var på topp gällande mat så vart det som sagt fiskbullar med äggsås. Tänkte dela med mig av receptet. Enkelt och gott! Säkert många som redan vet hur man gör äggsås, men för er som inte vet så fram med papper och penna och skriv ned vet ja :-)

Ägg sås 4 port
1-3 ägg (beror ju på hur mycket ägg man vill att det ska vara i såsen)
1 1/2 msk vetemjöl
3 dl mjölk
Lite smör
Salt och vitpeppar efter smak

Gör så här:
Börja med att koka äggen, hårdkokt. Skala och hacka. Vispa sedan ihop mjölet och lite av mjölken i en kastrull. Tillsätt resten av mjölken. Låt det koka i ca 3-5 min. Salta och peppra. Tycker du att såsen blir för tunn så tillsätt mera mjöl. Häll sedan i fiskbullarna och äggen, koka ytterligare nån minut så fiskbullarna blir varma. Servera med potatis och sallad. Ni som inte tycker om fiksbullar kan ju ta kokt torsk.

Trevlig måltid.



Kommentarer
Lotta

ja tycker också att det är gott! :) Faktiskt! Okej, all lycka till och hålla tummarna på att nästa operation går bra! Jag skall köra lungt och klart jag messar dig när jag kommit fram! :) Ha det jättebra i Stockholm snart och i viskjöfors hihi. Åh tack, jag blir rörd! bamsekramar från Hemvägen :)

2008-10-13 @ 22:07:37
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Tjohalias blogg om inredning

Vad gott det lät med äggsås till. Vad fint och höstigt du har fått det i din blogg!



Svar: Vad roligt att höra! Kram på dig

2008-10-14 @ 20:42:06
URL: http://tjohalia.se
Lotta

Ja tredje gången gillt nu :) Hoppas, hoppas! Hihi då är det en filn jag skall lägga på minnet. Ja den verkar jättebra och Eva Röse är bra :) Usch stackars dig maria! Lägga ut bilder på nya frisyren? :) hihi. Vi höres. Ha det jättebra :) Kram

2008-10-14 @ 23:17:18
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0