Vädret spelar stor roll

Ja det gör det faktiskt. Nu har det varit kanonfint väder i flera dagar, med solsken, varma temperaturer och klarblå himmel. Riktigt fint höstväder och jag märker själv att jag blir på så mycket bättre humör då solen skiner ute. Ja det märks på alla tycker jag. Man blir helt enkelt gladare och humöret sprudlar. Jag och Freja tog en långpromenad nu, man kan ju bara inte sitta inne och gå miste om solens varma strålar, för ska man lita på metrologerna på tv:n så ser det inte så lovande ut framåt helgen, kalla vindar och mulet.

Och vilken underbar promenad. Solen värmde, fåglarna kvittrade och få se på alla hösten vackra färger är heller inte fy skam. Vilken färgkarta det bjuds på nu med lövens alla färger. Sjön låg som en spegel och tittade man utöver sjön så kunde man se några fåglar simma långt ut. Man blir så glad av allt detta vackra som möter en ute om hösten så man kommer på sig själv av att gå och le. För visst spelar vädret stor roll?! :-)

Nu ska jag njuta av dagens första kopp kaffe och besöka ikeas hemsida för att skriva ihop en inköpslista till lördagens shopping!


Kommentarer
Lotta

Jag håller med! Vädret spelar faktiskt stor roll! Forskarna säger ju själva att vi behöver solljus för att må bra :) håller med om att man blir gladare och märker det även på andra! Underbara väder! Bara för någon stund sedan mötte jag en granne som sa till mig: "vilket väder vi har" och log :) hihi! Vädret spelar stor roll ,håller med!



2008-09-25 @ 12:28:57
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Linda

Ja, vädret spelar roll. Jättefin blogg förrästen, höstig och fin! =)

2008-09-26 @ 11:03:06
URL: http://lindafunde.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0