Söndagspromenad i blåsvädret

Efter en behövlig och skön sovmorgon tog jag och Freja en promenad i de blåsiga men fina vädret, solen skymtar fram där bakom molnen ibland. Och det är ju så härligt att våren verkligen är här nu. Nästan all snö är borta, bara några envisa snöhögar lite här och där, som kämpar sig kvar, små gula tussilago i alla diken, fåglarna kvittrar för jämnan, sjöarna är isfria, vägarna leriga och geggiga något som hör våren till och dessutom det luktar vår! Jag vet inte men jag tycker liksom att våren har en speciell doft, kanske jag som är knäpp, men jag tycker det :) Jag säger som Tony i lets dance, MEN det finns ett minus med den härliga våren, nämligen den hemska pollen säsongen..!

Idag blir det en såndär lugn och skön söndag. Ska nu ta och dricka lite kaffe och göra min dagliga bloggrunda, ska även kika på lite lägenheter och drömma sig bort ett tag :) Sen får vi se vad resten av dagen/kvällen bjuder på.

Ha en bra söndag!

       


Köpte hem peenser (stavas de så?) och planterade i krukan som står brevid min ytterdörr, och i krukan som sitter på väggen. Ljungen hade gjort sitt för denna gången, så det blev väldigt fräscht med lite uppiggande vårblommor.


Kommentarer
Livet i byn

Vad vårigt och fint med Penseérna. Vet inte hellre hur det stavas ;0)



Vi har blåst och svinkallt.



~Livet i byn

2009-04-19 @ 12:57:57
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Anna U

Ja visst är det något speciellt med våren! Man får liksom ny energi. Och doften är nog inget du inbillar dig.. det är ju nu allt börjar få liv, klart det doftar!



Ha de fint!

2009-04-19 @ 18:59:09
Lotta

Åh fint med nya vårblommor som piffar upp! Men visst är det härligt att drömma sig bort ibland? :)



Åh ja idag får vi vara ute och få lite färg på nosen ja haha! Vilket underbart väder det är! Herregud. Hihi hoppas du blir lite rödblommig om kinderna efter dagens utomhusvistelse.



Jag vet inte om jag vill lämna Ebba sådär länge ensam imorgon. Skall på matten en timma. Men jag och Ebba kan hänga med upp till Linneas :) och skoaffärerna om du vill titta lite mer efter ett par vårskor! Kul att du kommer förbi imorn :)



Hoppas du och freja får en mysig och härlig måndag hihi. Man blir så fruktansvärt glad av detta väder!



2009-04-20 @ 10:35:18
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0