Envisa minusgrader

Kallgraderna är fortfarande kvar, igår och idag har termometern visat -22 grader. Alldeles för kallt för min smak och även Freja, som fryser om sina tassar. Vill ha behagligare temperatur nu, så man kan gå långa mysiga vinterpromenader. Något mer som envist stannar kvar är min förkylning, trodde jag var frisk nu men vaknade imorse och hade ont i halsen och kroppen. Så här har det varit ett lungt tempo hela dagen, har varit och handlat och sen tvättat, sen myst i soffan och läst bok med en stor kopp te som sällskap. Ska snart ta och duscha varmt och sedan koka min andra kopp te för dagen, värmer så skönt för min ömmande hals.

Imorgon väntas nyårsfirande hos Lotta och Lars och deras fyra härliga ungar. Ska äta och dricka gott, spela lite wii, säkert sjunga singstar och naturligtvis skåla in det nya året utomhus med raketer. Så nu önskar jag er alla ETT GOTT NYTT ÅR!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0