Fjärde advent

Söndag och fjärde advent och även helgens sista dag. Gårdagen vaknade man efter en skön sovmorgon, med en förkylning, lagomt till jul. Behagligare temperatur med ca minus 10 grader, så jag och Freja tog en promenad direkt på morgonen innan frukost. Sen tog jag tag i bakningen, trots denna envisa förkylningen man dragit på sig. Jag bakade mjuk pepparkaka, kardemumma kaka och så bondkakor. Sen tog jag det lungt resten av dagen, med lite läsning, film och god mat.

Idag vaknade man vid 7:40, fortfarande med den envisa förkylningen kvar och med mysigt snöväder utanför vårat fönster. Riktigt mysigt. Dagen idag blir rätt lugn, ska koka lite knäck och tvätta. Och kurera mej från förkylningen så man orkar med och jobba mån-tis-ons och är piggare på julafton. Hoppas ni alla haft en riktigt trevlig helg ♥


Frukost framför nyhetsmorgon! Mysigt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0