Kallgrader och mys inomhus

Imorse då man steg upp kl 5 var det -15 grader på termometern. Jag tittade på Freja, sa att nu lilla gumman är det väldigt kallt ute. Hon tittade på mej, fnyste till och gick och la sig i sängen! Ja jag kan säga att jag skulle kunna gjort detsamma, dels var jag extra trött imorse, tror man slappnar av då det börjar närma sig helgen och så hade jag ingen större lust att sticka ut näsan så tidigt på morgonen med minusgrader. Kokade en stor värmande kopp te och läste tidningen, innan man gjorde sig iordning och gick till bussen. Nu visar graderna -17.

Imorgon är det sista dagen på min praktik med städerskorna, så ikväll bakade jag en kladdkaka som jag tänkte bjuda dom på imorgon. Måndag, tisdag och onsdag till veckan kommer jag jobba hos Jonas på affärn och annandagen fick jag jobb på äldreboende där jag är timvikarie. Jätteglad för det!

Nu ska jag ta och mysa ner mig i soffan under filten och invänta bonde söker fru.


Kommentarer
Lotta

Nemen vad roligt maria att du fått lite extra tider :) Haha men lilla söta Freja då, förstår att ni inte var så pigga på att sätta ut näsan i det vädret sååå tidigt på morgonen ;)

2009-12-22 @ 11:15:57
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0