Kardemumma, kanel och nejlika

Nu har kylan slagit till här i Hälsingland. Då man steg upp kl 5 igårmorse visade termometern på -10 grader, en liten chock efter det milda väder vi haft hela november. Imorse var det -13 grader, kallt åt kinder och händer fast man klär på sig bra. Är helt enkelt inte riktigt van än. Tyvärr ingen snö ännu, tråkigt! Hoppas att det kommer snö snart. Allt blir så mycket finare ute och det blir mycket ljusare. Trevligare helt enkelt. Och vi är ju faktikst inne i december månad och då ska de vara snö :)

Kom hem kl 15:25 idag, gick direkt ner till tvättstugan för att slänga in dom två första maskinerna med tvätt. Sen var det dags att ta en dusch och sen börja med kvällsmaten som ikväll blev pannkaka, gott snabbt och enkelt nu då man springer fram och tillbaks till tvättstugan. Var även på ICA där jag bla köpte med mig ett nytt te hem, friggs ekologiska te med smak av nejlika, kanel och kardemumma. Ska värma en kopp med det senare då man ska mysa ner sig i soffan och se på lite tv innan läggdags. Blir ingen promenad ikväll, lite för kallt för min smak. Blev så frysen efter gårdagskvällens långpromenad med Freja, så ikväll stannar jag inne och myser istl.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0