Minnen

Idag var den första dagen på min andra praktikplats, med kommunens städerskor, och idag fick man uppleva gamla minnen då man för första gången på väldigt länge steg in genom dörrarna till min högstadie skola igen. Nostalgi. En del var sig likt men mycket var nytt och vissa lärare var kvar som jobbade där när jag gick där. Och så sprang man på min gamla klassföreståndare LP, han är så mysig. Gick ialf bra på förtsa praktikdagen, jättetrevliga städerskor. Var en rolig dag. Så dessa 4 veckor kommer nog att gå fort. Jobbar mellan 6-15. Imorgon ringer väckarklockan redan 05:00. Puh!

Kom hem vid 15:25 tiden. Gick direkt på ICA för att handla, sedan hem och laga mat. Har även alldeles nyss kommit hem från en kvällspromenad med stavarna och bra musik i hörlurarna, uppfriskande promenad där kinderna blev rosiga av den lite kyliga luften. Graderna har äntligen börjat krypa neråt nu, och ligger just nu på -5 grader. Tycker att de är på tiden för då kanske det kommer snö snart. För så grått och regnigt och varmt som de varit hela november vill vi inte ha mer nu. Ge oss snö tack!

Nu ska jag ta och tända lite ljus, sätta mig tillrätta i soffan och läsa lite bloggar!






Kommentarer
Evelina

Hej!

Jaa de är verkligen supergoda, och enkla att baka! Såklart du måste testa dom!

Burkarna är köpta på Presentboden i Knåda (Edsbyn) om du vet vart det är? Köpte dem dock förra julen så jag vet inte om de finns kvar.. Ha det bra!

2009-12-01 @ 20:17:01
URL: http://evelinaladanges.blogg.se/
Gösta

Du har ett stavfel i bloggen.. inte för å va sån nu... :)

2009-12-01 @ 23:00:53
Maria

Ja jag såg det Gösta att jag hade ett stavfel :-) Vem är du??

2009-12-02 @ 18:24:50
URL: http://smultronkyzzar.blogg.se/
Lotta

Men vad roligt det var att komma in i en julig blogg maria :) Läre göra om min igen.. Vad roligt att du trivs! Haha det måste varit jättekul att hälsa på sin gamla skola och till och med möta sina gamla lärare :)



Vill passa på att önska er en trevlig helg hihi :) Vi skall till Ödeborg hela helgen och på söndag blir det lisebergs julmarknad.

2009-12-03 @ 18:58:10
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0