Beck och en kopp te

Maten smakade underbart gott, moussaka (stavas de så?) och ett stort glas med iskall mjölk, gott! Nu sitter man här iklädd pjyamas och nyduschad. Väntar på att beckfilmen ska börja på tv4. Och ute snöar det för fullt och graderna visar minus 12, det har snöat hela helgen nu, räcker det inte med den snö som vi redan har. Snart blir vi väl insnöade =) Skottat 2 ggr idag, men insåg att det är ingen ide, för efter nån minut är det lika mycket igen känns det som.

Våran söndag har spenderats inomhus, tittat på 2 st filmer. Madagaskar 2 och så sex and the city the movie. Har sett den en gång före, men måsta bara se den igen. Det är en såndär film man blir glad av, den är så mysig och även denna gången kom det tårar, då Carrie och Big återförenas, haha. Vad blödig man är =) Efter en heldag inomhus framför tv:n så kändes mina ögon fyrkantiga och huvudet tungt, och snövädret hade upphört och graderna visade minus 9, så jag och Freja beslöt oss för att gå ut på en uppfriskande kvällspromenad innan middagen skulle lagas. Och det var skönt att få komma ut och röra på sig. Väl hemma igen med rosiga kinder, började jag så smått med kvällsmaten.

Nu ska jag ta och måla naglarna, sen värma mig en kopp te och mysa ner mig i soffan under filten och se på beckfilmen, innan det är dags att krypa ner i sängen. Imorgon är det tvättdag som gäller, har bokat hela dagen 7-22, dels har jag en full tvättkorg och sedan tänkte jag att jag skulle passa på att tvätta filtarna, kuddfodralen, mattorna och täcket. Kommer bli skönt att lägga sig och sova sedan med nytvättade sängkläder och täcke.

Hoppas ni alla haft en bra och mysig söndag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0