En rolig lista

Måndagmorgon och ny vecka, sitter här med kaffekoppen och surfar runt lite och läser bloggar, ska snart ta en promenad och sedan baka ännu mera semlor. Eftersom de bara blev 12 st sist, så la pappa en beställning på 12 st till semlor =) Han och Jonte tyckte dom var supergoda, så pappa vill fylla frysen med fler semlor, och självklart så bakar jag mer, jag älskar ju att baka!

Hittade denna skojiga lista inne hos kitchenbloom (en jättemysig blogg) tänkte jag skulle ta och svara på den.

Regler: Det här är svårare än du tror! Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord eller ljug! Om personen som taggade dig har ett namn som börjar med samma ord som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort. Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar! Lycka till!

1. Vad heter du: Maria
2. Ett ord på fyra bokstäver: Möte
3. Flicknamn: Matilda
4. Pojknamn: Mattias
5. Yrke: Mekaniker
6. Färg: ?!
7. Klädesplagg: Mysbyxor =)
8. Mat: Moussaka
9. Sak i badrummet: Mascara
10. Plats/stad: Malmö
11. En orsak att vara sen: Missade bussen
12. Något man skriker: Maat! (något föräldrarna brukar ropa då maten är klar, haha ja jag vet dålig svar men kommer inte på nå annat) =)
13. Film: Mamma Mia
14. Något man dricker: Mjölk
15. Band: Money brother
16. Djur: Mås
17. Gatunamn: Myrvägen
18. Bil: Mazda
19. Sång: Min kärlek (Shirley Clamp)
20. Aktivitet med mer än en deltagare: Tyvärr kommer ej på något

Jag utmanar Lotta och Emma och alla andra som känner att dom vill svara på dessa frågor =)


Bakar även in Tre I Veckan i detta inlägg också.

1. Vad heter du i förnamn? Vad är ditt tilltalsnamn?
Svar: jag heter Maria men kallas mycket för Mia.
2. Är du nöjd eller skulle du vilja heta något annat?
Svar: Jag är nöjd med mitt namn.
3. Räkna upp 5 av dom namn du tycker mest om?
Svar: Oj, svårt finns så många fina namn. Men ska försöka. Ellie, Noah, Valentine, Lilly och William.



Kommentarer
Tina på Peppar och Vanilj

Den listan var ju riktigt klurig att besvara! Men du lyckades ju bra :)



Ha en bra vecka!



K R A M // T i n a

2009-02-23 @ 11:34:15
URL: http://www.pepparochvanilj.blogspot.com
Marianne

Här var det en till som tycker om Noah. Mitt lilla barnbarn heter så i andranamn och min svärfar kallades det. Han hette Harry så jag vet inte vart Noah kom ifrån i det fallet.

Therese

Det var en rolig och annorlunda lista.. Sitter här och är lite rastlös, så jag tror att jag gör ett försök jag med :)

2009-02-23 @ 19:21:23
URL: http://tessides.blogg.se/
Marie

Hejsan!

Hittade hit via EFIT men hittade massa annat skoj :) Den här listan var rolig tycker jag. Mina svar kommer snart att finnas på min sida under "Roliga hörnan" - "Frågor, undersökningar o.dyl" ifall du vill se vad jag kom på... Vi har ju samma bokstav...

Jag kommer nog att återkomma till dig. Välkommen att undersöka min sida också ;)

Ha det bra!

//Marie

2009-02-24 @ 09:36:16
URL: http://www.mariemarie.se
Linda

Hejsan kikar in för att läsa dina svar på tre i veckan. Och se där fick massor kul läsning samtidigt



Hoppas du haft en bra dag Kram Linda

2009-02-24 @ 14:53:40
URL: http://www.blogg.mustica.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0