Gympadojjor i januari

Onsdag här och snart helg. Idag vaknade jag strax före kl 6 (!) vet inte varför jag ska vakna så tidigt jämt. Har gjort det nu några morrnar i rad, visst är det skönt att vakna tidigt men dagarna blir så långa, då man går hemma utan jobb. För som det är i dagens läge så blir det inte alls så många extra timmar som timvikarie där jag jobbar extra, tråkigt men sant. Det ska sparas pengar och de är det ena med det andra, tycker synd om personalen också som får jobba och slita extra hårt då de är vikariestopp, men men bara att hålla tummarna på att allt detta vänder snart. Tycker så synd om alla som blir av med sina  jobb, tänk på dom som har familjer. Uscha!

Ialf, vaknade som sagt tidigt. Var ut med Freja och sen la vi oss i sängen igen för att se nyhetsmorgon. Det är så mysigt. Men något har hänt med vädret. Det har varit plusgrader och blåsväder i flera dagar nu, så det mesta av den vackra snö vi hade är snart borta. Känns väldigt konstigt att få sätta fötterna i gympadojjor redan i januari. För det är inte vanligt att det är så milda grader och snöfritt i januari i Hälsingland. Men det kommer nog ett bakslag snart, verkar som att det redan ska bli kallare och snö framåt helgen. Vi får njuta av gympadojjorna så länge det går nu då =)

Tog en uppfriskande promenad med Freja och radion som sällskap. Även på denna promenaden fick man upp värmen så man var tvungen att låta vantarna åka av. Nu sitter jag här med dagens första kopp kaffe, icas ekologiska kaffe. Supergott, det kan jag verkligen rekommendera. Ska ta en bloggrunda innan jag tar tag i lite andra småsaker som måste göras. Ikväll ska jag på oriflamemöte. Och imorgon blir det att plugga nästan hela dagen hos Lotta.

Ha en bra onsdag allihop! Och tusen tack för alla fina kommentarer jag får av er, ni är så gulliga ♥



 



Kommentarer
Lotta

Vi ses imorgon med matteböckerna i högsta högg :D Shohoo! haha

2009-01-14 @ 21:14:58
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0