Vinterkängorna på igen

Glöm de där med gympadojjor i januari. För igår kväll kom snön tillbaks. Stora, fina flingor föll från himlen och graderna kröp neråt på termometern. Idag är det åter snö på marken och -12 grader. Riktigt vinterväder igen med andra ord. Så gympadojjorna får vänta ett tag till innan dom får komma ut och känna på marken. Idag har jag varit hos Lotta och pluggat nästan hela dagen, matte såklart. Är snart klar med matte B kursen och det känns så himla bra, jag ska skrika ÄNTLIGEN då de är klart, fira med champange och bränna upp matematik boken med glädje ;-) För i april söker man in till skola, längtar verkligen till att få börja plugga. Känner att jag har motivation till 1000%, att äntligen få utbilda sig och få jobba med sitt drömyrke. Bara att hålla tummarna på att man kommer in.

Idag har jag även fått 2 st extrajobb som städerska. På två olika ställen, 2 ggr i veckan. Kanonbra. Det glädjer mig. Aldrig fel med extra pengar på kontot, speciellt nu då timviket inom äldreomsorgen är glest. Slog även till och köpte en bärbar data, på nätet. Bra att ha då man ska plugga (nästan ett måste då) plus att jag börjar bli rejält less på min stationära klumpeduns. Skönt att få ställa undan den och få ha en bärbar, man kan slå sig ner varsomhelst och blogga =)

Nu ska jag ta en liten promenad med Freja, sen får det bli en myskväll i soffan med en stor kopp te. Det kliar så i halsen, att jag blir tokig och hostar. Nu får faktiskt förkylningen bryta ut riktigt eller inte alls. Nästan jobbigare att gå såhär..less.

Ha en mysig torsdagkväll allihop!


Kommentarer
Lotta

Ja tänk, snart kan det firas med champagne då du är klar hihi!! Inte alls mycket kvar :D Sedan bränna upp boken hahahahahaha! Snart, snart :) Ja jag känner detsamma om pluggandet, visst är det härligt att känna så? Åh vad roligt att få börja med en utbildning man vill :)Hoppas du och Freja får en mysig kväll! Kram kram

2009-01-15 @ 20:56:09
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Anonym

Hej :)

bara kikar in och säger godnatt

Hoppas du haft en bra torsdag

www.enlitentax.blogg.se

2009-01-15 @ 22:08:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0