En lugn söndag i juli

Vaknade vid 8:30 pigg och utvilad, skönt med en sovmorgon då och då. Besöket hos min hjärtläkare gick bra igår. Började med att göra ett arbets EKG, där man cyklar ett antal minuter och samtidigt är uppkopplad på EKG, så dom ser hur hjärtat jobbar under ansträngning, efter cyklingen får man lägga sig och vila i 10 min, så dom även få se hur hjärtat jobbar då. Var 2006 jag gjorde arbets EKG sist, därför dom ville ta ett till test nu. Träffade läkaren sen och kom fram till att jag nu ska få ha en såkallad tum EKG dosa i en månad. Han skulle skicka remiss till sjukhuset nu på engång, så de är bara att vänta. Efter besöket där gick jag och pappa på stan en liten sväng. Var in på Åhlens och handlade ett nagellack, fotsavla och en mapp där jag har alla mina sjukhuspapper. Sen åkte vi hemåt. På kvällen åkte vi upp till Monica och grillade, gott som bara den! Kom hem igen strax efter 21. Satte mig i soffan under filten då och kollade på en film innan det blev dags att krypa i säng.

Efter frukosten idag, tog jag och Freja en långpromenad. Var ett tag sedan nu, eftersom vädret varit så himla varmt och fint, har man för det första inte orkat gå långa promenader, för de andra så ligger man hellre i en solstol och läser och badar och för de tredje så har man jobbat mycket. Men idag, tog vi tag i saken och gick en längre promenad och det var så härligt. Alldeles lagomt varmt och nästan vindstilla. Vattnet var nästan alldeles spegelblankt, fåglarna kvittrade överallt och olika blommdofter slår emot en. Freja sprang direkt ner i vattnet och tog sig ett dopp.

Ska nu snart ta och städa lite, sen bara ta de lungt. Ta dagen som den kommer. På kvällskvisten ska jag på kalas. Johannes fyller 6 år imorgon, men eftersom jag jobbar kväll, så går jag dit nu och grattar honom.

Hittade även en liten lista med frågor då jag gjorde min dagliga bloggrunda nu, med kaffekoppen och en sovande tax som sällskap :)

Outside my window...  är det en härlig sommardag.
I am thinking... att det äntligen blev sommar, så man väntar och längtat!
I am thankful for... min familj och mina vänner och lilla freja såklart.
From the kitchen... doftar det svagt av nybryggt kaffe, bryggde kaffe alldeles nyss.
I am wearing... svarta highwater byxor, vit t-shirt och underkläder, jag inte hunnit bytt om sedan promenaden imorse, tänkte jag skulle städa och duscha först innan klänningen åker på.
I am creating... ingenting just nu.
I am going... snart åker dammsugaren fram, likaså golvmoppen och dammtrasan.
I´m reading... just nu en verklighetsbaserad bok som heter "äcklig".
I am hoping... att det fina och underbara sommar vädret håller i sig hela sommaren, att man snart får besked från högskolan om man kommit in och att jag kan hälsa på en vända till i stockholm hos Jonte och Malin i augusti.
I am hearing... Freja som ligger brevid och snarkar lite lätt, och så även fågelkvitter och bilar som susar förbi, har båda fönstren öppna och likaså balkongdörren.
Around the house... finns en gräsmatta :) haha.
One of my favorites things... finns så mycket jag gillar, men just nu njuter man ju till fullo av sommaren och allt som den har att erbjuda.
A few plans for the rest of the weak... eftersom det är veckans sista dag idag, söndag så får jag väl ta den kommande veckans planer som är: måndag-tisdag jobbar jag kvällspass, onsdag-torsdag är jag ledig då ska jag hinna med ett besök på stan, till optikern, tvätta och baka, fredag-lördag-söndag ja då jobbar jag.
A picture to share... får bli ett jag fotade igår hos pappa, då jag väntade på att han skulle bli klar så vi kunde åka till Monica och grilla.



Ha en trevlig söndag allesammans!


Kommentarer
FOTO I NORR - MARIE

Hej och tack för dina rader vad snäll du är. Hoppas du får en fin dag samt vecka. Ha det gott :)

2009-07-06 @ 07:12:05
URL: http://fotoinorr.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0