Snabbt och enkelt

Såhär i sommartider, kanske man inte har sådan stor lust att lägga ner nån större energi på efterrätterna då man får främmande eller bara vill ha något gott att mumsa på till eftermiddags kaffet. Då kan man göra en enkel och snabb men ack så god smulpaj! Fylla den med sommarens alla läckra bär, eller som jag gjorde tog jordgubbarna som var över.

Här kommer iallafall receptet.

Jordgubbspaj 4-6 pers
125 g smör
3 dl vetemjöl
1 dl socker
2 tsk vaniljsocker
Jordgubbar eller andra bär, så mycket man tycker att det ska vara.

Blanda socker och vetemjöl i en bunke. Tärna smöret i bitar och blanda ner det. Finfördela med fingrarna så det blir en grynig massa. Smöra en ungsform/pajform och lägg i jordgubbarna/bären. Strö sedan över smuldegen. In i ugn ca 20 min. Ät den som den är eller servera med grädde eller vaniljvisp. Supergott och superenkelt!







Kommentarer
Anonym

Det låter som en paj man läre baka! Lät gudomligt god :) Hoppas du och Freja får en superbra ledig dag idag! Nu skall jag in och kika på studera :)



2009-07-08 @ 11:56:29
Lotta

Haha jag tror du förstod att det var jag :)

2009-07-08 @ 11:57:12
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0