Studentbal, jordgubbar och lantbröd

Idag har det varit trist väder, kalla vindar och regn till och från. Imorse då jag steg upp strax före 8 så var det bara 10 grader, fy! Men sen under dagen steg graderna till 17 grader. Men som sagt väldigt kalla vindar. Passade på att vara inne och baka lite, gjorde lantbröd. Sen vid 15 tiden följde jag med pappa och Monica på hennes äldsta sons studentbal. Hon frågade mig om jag ville följa med och fota med min kamera, och självklart ställer man upp.

Vi hade tur med vädret, då vi åkte dit regnade det och så kom de en hagelskur, men sen då alla fina, gamla bilar började rulla in för att släppa av förväntansfulla studenter till sin bal, så sprack himlen upp och solen kom fram och värmde. Det var många stiliga frack klädda och väldigt vackra klänningar och håruppsättningar. Tre st killar kom på en cykel med kärra bakom, det var lite annorlunda och roligt.

Innan vi åkte hem, tog vi vår picknick korg och fikade vid vattnet. Väl hemma igen, tog jag och åt årets första jordgubbar med mjölk och behöver jag tala om att det smakade gudomligt gott? :)

Nu ska jag bara mysa i soffan och ta de lungt, var till kiropraktorn igen igår. Knakade rätt bra denna gången också i både rygg och nacke, dels visade han hur jag själv kan massera nacken så jag slipper värken. Jag har även en inflammation i hela höger sida i rygg muskeln där, han masserade och smörjde på muskelsalva, vilket jag ska fortsätta att göra några dagar tills inflammationen ger med sig, hoppas de! Eftersom jag har skolios, så får jag denna värken, spänningarna i musklerna. Får nog gå iväg till knotknäckaren lite då och då, och fortsätta att gå stavgång och raska promenader. Men just nu ska jag ta de lungt fram tills fredag ialf. Sen så.. :)






Kommentarer
Anonym

Alltså vilken fin blogg du har!! ALldeles sommrig. Du måste lära mig i sommar hur man gör:)



Ja det var ganska kallt, du hinner nog göra ett första dopp du med:) Vilket tråkigt väder det är idag... hatar blåst!!

2009-06-04 @ 18:18:51
klara

oj glömde skriva vem det var ifrån:)

2009-06-04 @ 18:19:26
URL: http://klaradavidsson.blogg.se/
Lotta

Åh vad mysigt med studentbal :) Tittade nyss på bilderna på voxnadelen.ovanaker.se och oj så fina de var hihi! Men vad säger du, har du käkat jordgubbar, fan vad gott!!! Läre in och köpa imorgon då jag endå jobbar. Extrapris på dem denna veckan också haha. Lär sig allt om extrapriser och dylikt nu.. bra!



Nemen usch vad säger du? Så du har en inflammation på ena sidan i ryggen.. Lät inge vidare och ja det låter kanske bra att du skall besöka kiropraktorn då och då :) Han verkar ju jättebra!



Jag har planerat att komma upp till byn på måndag om de inte ringer in mig för jobb. Vill du ses till veckan då kanske? Och du, HA SÅ HIMLA ROLIGT I STOCKHOLM I HELGEN!! :D



Vi höres och Synes goa vän!

2009-06-04 @ 22:53:49
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Lotta

Såg din kommentar nyss, självklart kan jag färga håret på dig då vi ses! :)

2009-06-04 @ 22:55:00
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
klara

varsegod!! Roligt att se dina foton. Jag har inte haft tid att fota nu på jag vet inte hur länge som helst. jättetråkigt. Men nu är det ju sommar och lite ledighet så då får jag väl plocka fram min kamera igen. Vad ska hända på fredag då?



Åh studentbal är så roligt att gå på, var så tråkigt att jag missade min brors bal. Men jag var ju tvungen att sitta här och skriva en tenta. Men studenten missar jag inte. Kommer du ihåg när man tog studenten, så himla roligt!!



ja vi syns på måndag!! kramar

2009-06-05 @ 11:36:54
URL: http://klaradavidsson.blogg.se/
klara

just ja, vi har fotoshop på ena datorn men inte på den här bärbara, men jag kanske kan fråga o martin kan fixa det:P

2009-06-05 @ 11:37:42
URL: http://klaradavidsson.blogg.se/
Lotta

Åh vad roligt :) Kan inte vara en förväntansfull Maria man skriver till nu inte då! hehe. Okej då vet jag, kul att du börjar jobba nu :)



Ha så himla roligt i Stockholm Maria! Vi höres! Skall bli jätteroligt att höra hur du haft det i storstan i helgen :) Kram från oss i Ödeborg

2009-06-05 @ 12:02:59
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0