Svensk sommar??

Är detta den svenska sommaren? Med regnväder. Ja som det ser ut nu så börjar man fundera hur detta ska bli. Kommer vi få sommarvärme igen? Nu har det regnat konstant sedan igår morse. Gissa om man är rätt less nu? Graderna visar på ca 9-14 grader, det är så grått och trist och regnet det bara öser ner. Ena stunden bara duggregn och sen öser det ner. Slutar det inte så blir det väl översvämning. Hur kan det regna såhär mycket. Läste nyss min vän Lottas blogg och där nere i Ödeborg är det strålande solsken idag. Inte alls avensjuk, varför ska man vara de då vi här i Hälsingland njuter av sommaren från sin bästa sida?! (Hörde ni sarkasmen i den där meningen) Nu är jag så less på detta väder, vill vara ute, tänk bara att få gå en långpromenad. Får be en bön till vädergudarna senare och hoppas att dom hör min bön och ger oss sol igen.

Vi var till stugan en sväng igår och firade Freddans födelsedag, vi grillade och fikade gott. Morotskakan gick hem hos alla, fick väldigt mycket beröm för den. Eftersom det regnade så mycket var det ingen av oss som hade någon större lust att stanna kvar över natten, så vi åkte hemåt igen vid 19 tiden, pappa och vovvarna stannade tills idag. Jag kollade på sommarkrysset och sedan fastnade jag framför en film, kom i säng rätt sent, så imorse då man slog upp ögonen vid 8:30 var man utvilad och pigg.

Hade i planerna att ta en promenad med stavarna men då man drog upp persiennerna och möttes av ösregn, sköts dom planerna åt sidan. Åt en god frukost framför nyhetsmorgon istl och tog sedan och storstädande och tvättade lite. Vid 12:30 tiden kom pappa hem med Frejagumman, som fick duscha det första hon gjorde, min lilla charmiga tax kröp nämligen under utedasset uppe i stugan igår, mysigt!

Åkte och handlade lite och sedan lagade jag mat och satte mig i soffan och tittade på filmen Walk the line. Filmen om Johnny Cash, har ni inte sett den så kan jag varmt rekommendera den, det var andra gången jag såg den.

Nu blir det mys inomhus resten av kvällen, mysa i soffan under filten med en kopp te. Få se vad tv:n har att erbjuda denna gråta, trista, regniga söndag!



Brasan värmde gott i stugan igår!




Kommentarer
Jenny

Mmm vilken härlig dag i stugan =) Ja yesman var ju jätte rolig! =) Vi ska åka till Stockholm till Anna, Henrik och lille Neo (som har blivit rätt stor =)) och bara ha det bra och umgås, längtas jätte mkt! Vad ska du gör då?? Ha en bra kväll! Kram kram

2009-06-14 @ 20:42:36
URL: http://www.strombergjenny.blogspot.com
Lotta

Haha! Usch vilket grått väder ni verkar ha.. Även idag har vi haft solsken med dryga 20 grader hihi :) Superhärligt väder!



Hoppas ni får en trevlig måndagkväll! Skall snart lägga mig och läsa tror jag :) Har ju köpt två böcker till så har tre böcker att läsa i sommar! Bäst att jag läser nu. Så mysigt!

2009-06-15 @ 20:39:52
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0