En trist söndag!

Idag är det väldigt trist väder, det snöar till och från och slaskigt och grått ute. Ett väder som gör att man tillbringat största delen inomhus idag, tog en långpromenad imorse då det var uppehåll men sen har jag myst inomhus hela dagen lång. Sett på film, dammsugit av lite, bäddat rent, sett film och alldeles nyss tog jag en dusch och gjorde en inpackning som är bra åt färgat hår och så luktar den gudomligt gott!

Gjorde min dagliga bloggrunda nu och hittade en rolig lista hos enfinity. Tänkte jag skulle svara på den nu för att fördriva tiden en stund, denna trista, gråa, tråkiga söndag!

53 frågor och svar!

1. Hur gammal är du om fem år?
Då är jag 30 år.

2. Vem tillbringade du minst två timmar med idag?
Eftersom jag har varit ensam hela dagen, så får jag väl säga att det är Freja då min lilla hund.

3. Hur lång är du?
163,5

4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Tittade på blind dating idag, en rolig komedi som handlar om en blind kille som vill börja dejta.

5. Vem ringde du senast?
Anna imorse, min äldsta brors fru. Vi ska gå på bio nu till veckan, så vi pratade lite om det.

6. Vem ringde dig senast?
Pappa igår.

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
Jättebra Maria, duktig du är. Fick det från pappa, då jag hade talat om hur det hade gått på högskoleprovet igår, efter jag hade rättat på internet.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Både och, beror på vad saken gäller.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Min mamma 56 år gammal, gick bort i cancer sommaren 2006, men fram tills dess levde min mamma och pappa tillsammans. Dom hade då varit tillsammans sedan mamma var 17 år och pappa 19 år. Gifte sig då mamma var 21 år.

10. När såg du senast din mamma?
På sjukhuset hennes sista dag i livet som var 8 juni 2006. (gråter..) Minns den dagen som om det vore igår. Vill inte tänka på den,blir så ledsen. Saknar min mamma oerhört mycket. Önskar så att hon var här i livet med oss. Du är älskad och saknad av så många människor!

11. Vilken ögonfärg har du?
Blåa.

12. När vaknade du idag?
Vaknade vid 6 tiden men somnade om och steg upp kl 8:30. Skönt med sovmorgon efter gårdagens prov och sena kväll. La mig sent.

13. Vilken är din favoritjulsång?
Last christmas med wham. Visst heter dom så va?!

14. Vilken är din favoritplats?
Vid våran sommarstuga, de är paradiset.

15. Vilken plats föredrar du minst?
Oj, svårt. Hmm.. tycker inte om små utrymmen, då får jag nästan panik eller om det är trångt och svårt att ta sig fram för att det är så mycket folk.

16. Vart tror du att du befinner dig om tio år?
Förhoppningsvis bor jag med min man och barn då i ett fint hus som man fått inrett presic som man vill ha det i stockholm nånstans. Jobbar även som sjuksköterska.

17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Drömde man mardrömmar blev man ju rädd, men annars så var jag rätt orädd som barn. Fanns en period där jag var extremt mörkrädd eftersom min yngsta bror skrämde mig och sa saker som att det fanns monster och så, ja ni vet hur småsyskon retar varann, men det gick över efter ett tag.

18. Vad fick din att verkligen att skratta senast?
Filmen jag såg idag.

19. Hur stor är din säng?
En 120´s säng.

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Bärbar från HP.

21. Sover du med eller utan kläder?
Sover oftast med linne, eller bara trosor. Men fryser jag då sover jag i pjyamas och strumpor :)

22. Hur många kuddar har du i sängen?
2 st.

23. Hur många landskap har du bott i?
Bara ett, underbara Hälsingland, där jag fortf bor.

24. Vilka städer har du bott i?
Ingen. Men ska nått tag flytta till Stockholm. Och så har jag ju sökt högskola i nåra städer, och kommer man in på nån av dom skolorna kommer jag att bosätta mig där i 3 år.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Strumpor har jag alltid på mig, fast inte om sommaren då de är för varmt. Likaså är det väldigt mysigt att gå barfota i gräset på sommaren. Eller på en sandstrand...

26. Är du social?
Ja de är jag.

27. Vilken är din favoritglass?
Gammaldags vanilj.

28. Vilken är din favoriträtt?
Har ingen speciell rätt så, men tycker mycket om thaimat, grekiskt och svensk husmanskost.

29. Tycker du om kinamat?
O ja, de är supergott!

30. Tycker du om kaffe?
Japp, dricker en kopp på morgonen och sen kan det bli en på dagen också.

31. Vad dricker du till frukost?
Kaffe efter jag ätit upp frukosten som består av antingen fil och musli/flingor och mörk bröd med ost och gurka/paprika på eller en tallrik havregrynsgröt. Ibland färskpressad jucie då man orkar ta fram juciecentrifugen :)

32. Sover du på nån särskild sida?
Jag somnar oftast på rygg, men sen tycker jag om att sova på både höger och vänster sida.

33. Kan du spela poker?
Haha, ja klädpoker ;-) Nä jag har aldrig spelat poker.

34. Tycker du om att mysa/kela?
Ja de är ju underbart, att få mysa och kela med sin pojkvän.

35. Vill du ha barn?
Ja de vill jag, helst 2 st men det kan ju förändra sig då man väl är där i den situationen :)

36. Vilka andra språk än svenska har du läst?
Engelska i skolan. Men skulle vara skoj att lära sig nått annat språk också.

37. Har du någonsin åkt ambulans?
Japp, en gång och det var juldagen 2008.

38. Föredrar du havet eller en bassäng?
Absolut havet, jag älskar havet. Men det är även mysigt att bada i en bassäng och motions simma.

39. Vad spenderar du helst pengar på?
Inredning och kläder.

40. Äger du dyrbara smycken?
Ja, fast inte sånnadär oerhört dyra. Utan fina guldsmycken och så smycken efter mamma som är dyrbara för mig ♥

41. Vem är den roligaste människa du känner?
Hahah, känner många människor som är roliga. Mina vänner är det likaså familjen.

42. Sover du med gosedjur?
Räknas min vovve Freja som gosedjur, haha. Hade gosedjur när jag var liten ialf.

43. Vad har du närmast dig nu som är rött?
En röd filt som ligger i soffan som Freja sover på just nu, och så min nya golvlampa som för tillfället har en röd lampskärm men som ska kläs om till vit.

44. Flirtar du mycket?
Haha kan jag väl inte påstå. Fast man kanske ska göra de så man fångar dröm killen snart ;-)

45. Vilken var den senaste bok du läste?
Femte boken av Camilla Läckeberg. Nu läser jag sjätte och sista boken av henne. Böcker som jag verkligen kan rekommendera. Jättebra.

46. Läser du dagstidningen?
Inte varje dag, men är jag hem till pappa så läser jag ljusnan. Ibland läser jag aftonbladet på nätet eller köper den.

47. Prenumerar du på nån veckotiding?
Nej.

48. Vilken radiostation lyssnar du helst på?
Självklart P3.

49. Vad var det senaste du kraffsade ner på ett papper?
Matlistan för den kommande veckan och så listan på saker jag ska handla på ica.

50. När var du i kyrkan senast?
På min morfars begravning.

51. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
2 nätter.

52. Vilken var din favoritlärare på högstadiet?
Hade ingen speciell.

53. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?
Pappa som betalade en dyr sak åt mig. Du är så snäll.

Vissa frågor har man ju svarat på förr i sådana här listor, men skit samma. Nu ska jag ta och laga lite mat och sen titta på tv och mysa resten av kvällen!



Kommentarer
Lotta

^Åh vad roligt det var att läsa din lista :) Kul att läsa sådana! Läre göra den också haha. Vad jag tar listor av dig Maria.. Ja idag var ingen höjdardag för utomhusaktiviteter. Skönt att det töar och är varmgrader :D Hoppas ni har det jättebra! vi höres hihi.



Simon och Ebba hälsar så gott :)

2009-03-29 @ 23:52:31
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0