Härligt med helg

Då var det åter helg och fredagskvällen ligger framför oss. Härligt med helg. Idag har jag uträttat lite ärenden, varit på arbetsförmedlingen, apoteket och ica. Sen har jag städat. Efter städningen tog jag och kokade en kopp kaffe, placerade mig i soffan och läste ett tag. Härligt att varva ner en stund.

Fantasin då det gällde matlagning ikväll var inte på topp, tog fram en kycklingfile imorse men jag kunde inte komma på något att göra, så det blev en såndär ta-vad-man-har-hemma-maträtt och det blev utsökt gott! Jag stekte filen i små bitar och la åt sidan, sedan stekte jag på hela små champinjoner i stekpanna, sen hällde jag i matlagningsgrädde, kantarell ost (sån där som finns i små burkar) vitlök, salt, peppar och lite soya (för färgens skull) serverade med pasta tagliatelle och sallad. Underbart gott. Lite stolt där att jag kunde knopa ihop en maträtt fast fantasin var på noll ikväll. Nu ska jag bara ta de lungt resten av kvällen med ett glas rött vin, köpte ecologica på systemet idag, ska bli spännande att smaka det. Ska se på lets dance och en film.


Önskar alla en riktigt trevlig och mysig helg!





Kommentarer
Lotta

Åh starkt av dig och vilken fyndig maträtt! Lätt jättegott verkligen :) mums med ett glas rött ikväll, berätta vad du tyckte!



Hoppas du och Freja får en riktigt mysig kväll, hihi det är ju trots allt helg. Såå härligt på något vis :)

2009-03-06 @ 19:21:47
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0