I brist på annat

Sitter här med en ansiktsmask som ska verka i 10 min så jag svarar på dessa frågor under tiden.

Lovar du att vara ärlig? Ja

Du heter: Maria

Smeknamn:  Mia

Låt som när du är ledsen sörjer till?: Har ingen speciell låt, men är man ledsen och lyssnar på en fin ballad brukar tårarna komma och dom dagar då tankarna om mamma är väldigt jobbiga och starka, brukar jag lyssna på en utan låtarna vi hade på hennes begravning, då kommer tårarna. Skönt att få gråta.
Beroende av: Nära och kära =)

Vad tror folk om dig?: Oj vad svårt, ingen aning. Men hoppas att dom tycker att man är snäll och trevlig och omtänksam

Stämmer det? Hoppas det =)

Vad får du oftast komplimanger för?: Mina ögon och hår, men man kan väl inte påstå att man får komplimanger ofta

Vad säger du för att imponera på någon?: Försöker aldrig imponera på någon

Hur imponerar man på dig?: Var dig själv

Brukar du skratta för dig själv?: Haha ja!

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: Du kan komma hit strax efter kl halv åtta, för jag åker till jobbet kvart i, då ska jag tala om för honom att det inte blir något bad (ett sms jag fick av Nettan, ska passa Johannes imorrn, då hon är på jobbet och vi hade tänkt åkt och badat med badhallen öppnade inte förräns kl 15)

Var bor du?: I en charmig by

Trivs du där?: Trivs väldigt bra i min lägenhet, men jag längtar till storstaden. Stockholm lockar mig!

Äger du några converse: Näpp

Sprit, cider, vin eller öl: Allt detta utom sprit. Dricker väldigt sällan, men blir det så är det vin, cider eller öl

Brukar du bli för full: Det händer, men var ett tag sedan, dricker inte för att bli full, utan för att det är gott ibland med ett glas vin eller sitta ett gäng vänner och dricka gott, prata och umgås

Vad har du för mobil operatör: Telia

Är du allergisk mot något: Päron och pollen

Har du haft sex idag: Nej

Hur svarar du i mobilen: Hallå om de är något nr jag känner igen, annars Maria
Vem ringde du senast?: Pappa

Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Du och Johannes kan ju vara här imorgon så kan vi hitta
på nått

Antal timmar sömn inatt: Ca 8 tim

Sov du ensam: Nej, Freja sov brevid

Brukar du komma i tid: Ja

När mår du bra: När jag får umgås med vänner, familj och Freja, ta promenader, då solen skiner mm

När blev du fotad senast: Oj, hmm.. kommer ej ihåg. Oftast är det ju jag som står bakom kameran, tycker inte det är nån höjdare att stå framför =)

Hur känner du dig nu: Småtrött och less på detta förbannade snöväder

Vanligaste färg på dina kläder: Olika, tycker om dom flesta färger
Vad tycker du om fötter: Har lite fotfobi faktiskt

Vad saknar du: Mamma, pojkvän, våren och sommaren

Hade du en bra kväll igår: Japp, myskväll i soffan en söndag med bra film är inte alls fel

Favorit dryck på morgonen: Kaffe

Rakar du benen: Ja såklart

När brukar du oftast gå och lägga dig: Olika, vardagar allt mellan 21:30-00, helgerna lika eller senare

Är du blyg?: Njaa, sådär. Beror på vad de är i för sammanhang

Sysslar du med någon idrott: Nej, men spelade fotboll då jag var liten ett tag, sen åkte jag även konståkning ett tag och sen dansade jag jazz balett i 9 år, slutade då jag gick i nian

Vill du hellre ha mail än brev: Spelar ingen roll, synd bara att dom flesta brev brukar vara räkningar
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Nja, kanske andra ögonkastet ;)

Har du spytt offentligt: Nej tack och lov

Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Ha sex för att veta hur det känns hahahha...

Är du nöjd med ditt liv: Japp, men visst vore det mycket bättre med en kille vid sin sida, att få jobba på sitt drömjobb som sjuksköterska, men det kommer det också snart =)

Är du bortskämd: Nja de kan jag väl inte påstå, eller..?!

Vad gör du i morgon: Ska passa Johannes mellan 8-15, sen blir det träning och mys i soffan på kvällen

Vad är det värsta du vet?: När det händer nära och kära något tråkigt

Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka?: Slösa gör jag väl aldrig utan man köper ju det nödvändigaste och när man känner att man kan och vill unna sig något en vecka ja då gör jag det

Vilken kändis tycker du är en bra förebild?: Ingen aning, jag har själv ingen kändisförebild

Vad längtar du till?: Våren, sommaren, tills Anders och Annas bebis nr 2 kommer, tills man kommer in på högskolan, besöket i Stockholm

Har du bra vänner och äkta vänskap?: Ja verkligen! Älskar mina vänner, tack för att ni finns!

Vad använder du för shampoo?: Ett från frisören som är för färgat hår

Vad är det finaste du fått?: Ett smycke jag fick av min älskade mamma, som betyder väldigt mycket för mig

En speciell dag du minns: Oj, svårt att välja bara en

Hur gammal är du: 26

Tycker du om någon just nu: Jaa, jag e småkär i alla snygga killar just nu, vårkänslor kanske *asg* Skämt å sido. Just nu finns det ingen speciell kille, så jag får svara Freja, min familj och vänner

Du samlar på: Samlar väl inte på något speciellt, ,men har väldigt mycket väskor, nästan för många, likaså smycken =)

Gröna eller röda äppeln: Både ock

Vem ringer du när du är arg/ledsen: Förr ringde jag alltid min mamma, men nu brukar det bli sällan jag ringer någon, men känner jag att jag verkligen är rätt deppig och vill prata ringer jag någon utav mina vänner eller Jonte

Gillar du golf: Har aldrig provat så jag vet ej

Vilken tid gick du upp idag: 6:55

Har du sovit i din egna säng inatt: Ja

Har du strumpor på dig nu: Ja och så tofflor, blev så frysen

Är det okej att gråta: Självklart, det måste man göra

När grät du senast: Förra veckan

Vad skulle du göra om du vann en miljon: Resa, shoppa allt jag vill ha, spara pengar

Bär du glasögon eller linser: Båd ock

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Nej

När går du upp ur sängen en helgmorgon: Allt mellan 7-9

Har du piercing: Hål i öronen.

Vill du gifta dig: Ja det vill jag

Vill du ha barn: Ja

Solar du ofta: Nej de kan jag inte påstå men just nu funderar jag på att sola nån gång i solarium för att få en fin färg till våren sommaren, annars på sommaren brukar jag sola med måtta. Inte bra att sola för mycket och dels har jag inte tålamod till det

Är du bra på att laga mat: Ja de tycker jag, älskar att laga mat

Är du flygrädd: Inte så värst, men lite läskigt är det

Hur vig är du: Hehe, normalt

Är du musikalisk?: Nja

Vad dricker du helst när du är törstig: Vatten!

Vilken är din favoritglass: Gammaldags vaniljglass

Tror du på ett liv efter döden: Ja

Tycker du om sushi: Har inte smakat ännu

Vad äter du helst när du ser på film: Popcorn

Bor dina föräldrar tillsammans: Min mamma och pappa träffades då min mamma var 17 år och pappa 19 år. Sen levde dom tillsammans tills mamma gick bort i cancer sommaren 2006. Mamma blev 56 år gammal.

Har du tandläkarskräck: Nej

Är du morgon- eller kvällsmänniska: Både ock

Vilken ögonfärg har du: Blå

Har du någon gång gråtit dej till sömns: Ja det har jag
Biter du på naglarna: Nej

Röker du: Nej

Hur ofta tränar/motionerar du: Promenerar varje dag allt mellan 30 min till 1 ½ tim. Har även börjat träna igen efter alla operationer man gjort. Simmar och tränar på crosstrainer, plus mage-rygg och benövningar.

Senaste låt du hörde: Alcazar stay the night



Kommentarer
» ROLIGHETERNA

Hej, haft en bra dag?





Sugen på ett gott skratt? Besök vår blogg! Roliga bilder,historer och filmklipp. OCH DU BELÖNAS med en länk på bloggen om du skickar in en rolighet!



Ett gott skratt förlänger livet!

2009-03-24 @ 18:37:17
URL: http://roligheternas.blogg.se/
Lotta

Hur kunde jag missa dett inlägg! Fy vad roligt det var att läsa hihi :D Den läre jag göra någon dag. Så kul att läsa om vad andra skrivit :) Åhh man fick en stark längtan efter våren, sommaren nu! Kul att den snart är på intåg :)



Hoppas ni får en trevlig dag, vi synes imorgon :) Kul kul kul! Hoppas det blir strålande väder.

2009-03-25 @ 12:15:06
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0