Fina minnen

Satt och tittade på gamla kort idag, från barndomen och enda upp till gymnasiet. Skratt blandades med tårar då korten på mamma dök upp. Fina minnen men smärtsamt att se kort och veta att man aldrig mera får se sin mamma, aldrig mera få hennes underbara, tröstande kramar, få höra hennes röst och skratt. Att man inte får uppleva fler saker tillsammans och få nya fina minnen att bära med sig. Men dom minnen jag har av min underbara mamma kommer för alltid att finnas i mitt hjärta och leva med mig resten av mitt liv. Dom stunder i livet då det känns rent ut sagt förjävligt plockar jag fram minnerna jag har av dig mamma och åter känns livet lättare. Du kommer alltid att ha den största platsen i mitt hjärta! Min mamma, min bästa vän! Fast jag tvivlar inte en sekund på att du är med oss endå och kikar till oss och ser till att vi har det bra.


Hittade detta kortet på mig och mamma. Kommer ej ihåg vilket år det är taget men kan tänka mig att jag är runt 5-6 år. Vi är ute på en båttur med pappa uppe i stugan, vi stannade till på en fin plats för att fika och pappa fick tillfälle att fota detta kort. Ursäkta den dåliga kvaliten på kortet, men fotade det med min kamera och la in i photoshop. Men tyckte det var så otroligt vackert att jag ville ha det med.
Detta är ett utav dom alla fina och underbara minnen jag bär med mig av min älskade mamma!


Nu ska jag och Freja ta en liten promenad och rensa tankarna lite, gråten sitter som en klump i halsen. Senare ikväll kommer Lotta och Ebba hit, vi ska titta på semifinalen i eurovision songcontest och heja fram Marlena till finalen på lördag. Blir även lite fika och en massa prat som vanligt :)




Kommentarer
Lotta

Åh men det förstår jag verkligen. Vilka känslor det blommar upp och minnen när man tittar på kort, både bra, roliga och mindre bra. Jättefint kort på din mamma och dig :) Det var verkligen ett jättemysigt kort med superfin natur!



Japp nu åker jag och Ebba strax till er hihi. Kul att träffa er att titta på eurovision semifinal :)

2009-05-12 @ 20:21:39
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Therese

Förstår att du måste sakna din mamma nåt oerhört. Hur mycket kan nog ingen som inte är i din situation förstå, så det tänker jag inte säga att jag gör. Men vill peppa dig och påminna dig om att vara glad över dina fina minnen och den tid ni ändå fick tillsammans. Var glad över att just hon blev din mamma.



I helgen får jag besök av mina föräldrar. Har längtat som en tok i två veckor nu. Vi bor 100 mil ifrån varandra, så även där kan saknaden ibland vara väldigt, väldigt stor. Saknad på ett annat vis, såklart.



Härligt att det gick vägen för Sverige igår. Garanterat för att ni tittade och höll tummarna...själv spelade jag fotbollsmatch, så nån ära för Sveriges framgångar kan jag inte ta åt mig! ;)

2009-05-13 @ 18:37:59
URL: http://tessides.blogg.se/
Livet i byn

Saknaden måste vara enorm!! Mamma är alltid mamma, oavsett vad som händer. Bilden var så stämningfull och fin.



~Livet i byn

2009-05-13 @ 19:59:08
URL: http://livetibyn.blogg.se/
FOTO I NORR - MARIE

Tack för dina rader vad glad jag blir. Hoppas du får en fin dag samt helg. Ha det gott

2009-05-14 @ 08:17:51
URL: http://fotoinorr.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0