Sommaren är på ingång!

Idag har det varit helt underbart väder, riktig sommarvärme med ljumma vindar och 24 grader varmt i skuggan. Har spenderat min dag hos pappa, ute i solen. Hjälpte han och sådde lite grönsaker i landet medans han klippte gräset. Sedan satt vi ute i solen och fikade och åt en god lunch. Såg dock då jag kom hem att jag bränt mig i nacken, alldeles röd med som tur är så svider det inte. Så går det då man inte tänker på att smörja in sig. På eftermiddagen har jag och Freja myst ute på balkongen i solen, jag har läst och Freja sovit och ibland har hon skuttat upp på stolen och spanat ut över räcket :) På kvällskvisten tog vi en promenad och Freja fick bada, och jag vågade faktiskt doppa fötterna, men ack så kallt det var.

Ringde även och pratade med Lotta ikväll, vi saknar henne här uppe! Det var kul att få prata med dig en stund. Och sen kom Freddan och Nettan hit, för att hjälpa mig med att installera mitt trådlösa nätverk. Äntligen har jag fått tummen ur och skaffat mig en router. Köpte mig en bärbar data för ett tag sedan, men inte förräns nu fixade jag så jag kan ha trådlöst. Så skönt att kunna ta datan och sätta sig precis där man vill. Just nu sitter jag i soffan med tv:n på i bakgrunden och balkongdörren öppen på vid gavel, ute hörs fågelkvitter och ljumma vindar letar sig in.

Ska ta den sista kvällsrundan med Freja nu i det soliga vädret, innan vi ska hoppa i säng, får bli lite läsning innan det är dags att sova.


Kommentarer
Jenny

Ja visst har det varit härligt väder! Jag har röda axlar =) hihi så går det! Vilka härliga blom bilder du har, riktigt somrigt när man kommer hit =) Ha en bra dag! Kram

2009-05-26 @ 06:28:05
URL: http://www.strombergjenny.blogspot.com
veronica-ifokus

Vilka härliga sommarbilder du bjuder på!

Tack för titten inne hos mig =)

2009-05-26 @ 18:55:09
URL: http://veronica-ifokus.blogspot.com/
Lotta

Vilket härligt inlägg! Kan riktigt föreställa mig hur du sitter i soffan och bloggar hihi :) Haha vad söt Freja är, den lilla spanisen :P



Åh tack detsamma. Vad kul det var att prata igen hihi. Saknar er också! Ni är så goa :) När vi kommer till byn igen läre vi hälsa på dig och Freja!! Ett MÅSTE :) Hoppas ni haft en bra tisdag. Nu blir det tv här så jag hoppas ni får en fortsatt trevlig kväll. Hälsa freja från oss!



Kram kram

2009-05-26 @ 20:53:14
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Lotta

Såg din kommentar nu hihi och åhh vad ni är söta :) hahahaha ja för skojs skull skulle man ju sittap å toa och surfa hahahahaha ;) Åh tack! Detsamma, du kan alltid ringa hit. Var jätteroligt att få "språka" en stund hihi. Vi får ses snart för nu saknar man er väldans!



Men vad duktig du är för hur långt är det inte till ditt jobb från dig? Minst 6 km? Härligt att cykla :)



Trevlig fortsatt kväll och tack goingar!





2009-05-26 @ 21:03:31
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Foto i Norr - Marie

Hejsan! Vad härligt med sommar värme det hade vi också behhövt här upp hos mig. Dom har lovat varmt senare i veckan helgen och det ser vi fram emot verklgen. Tack för dina rader. Jag har mitt kära PSP 7 och 8 som jag gör min grafik men har funderat att byta upp mig till photoshop men vi får se hur jag ska göra för med mitt program har jag hållt på med i så många år så jag känner mig rätt hemma med det. Hoppas du får en fin dag! :)

2009-05-27 @ 05:31:23
URL: http://fotoinorr.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0