Vårat smultronställe

Igår följde jag med pappa till stugan, jag åkte vespa och han åkte bil med Freja och hans hundar. Kom upp till stugan runt kl 14. Tog och började med storstädningen av stugan som jag lovade pappa att jag skulle göra, medans han var ute och snickrade lite tills det blev dags för kvällsmaten, korv potatis och ägg, finns inget som är godare än det när man steker det uppe i stugan, all mat smakar nästan godare där :) Efter maten kokade vi kaffe och begav oss sedan ut på sjön för att lägga nät och fiska lite med kastspö, jag hade en stor gädda på men den bet inte fast riktigt så den slet sig, dom var inte riktigt på hugget. Efter drygt en timma ute på sjön styrde vi hemåt stugan igen, då blåsten blev alldeles för kall. Det var skönt att få värma sig framför kamin en stund, med en kopp kaffe.

Runt 20 tiden tog jag och Freja oss en 40 min lång kvällspromenad med stavarna, så underbart tyst och härligt det är vid vår stuga, det enda man kunde höra var fåglarna som kvittrade och våra fötter mot gruset. Finns inget som är så rofyllt. Gick och la oss runt 22 tiden, rätt trötta.

Imorse vaknade man 6:30 till doften av nybryggt kaffe och en liten tax som tyckte det var dags att stiga upp och gav mig en blöt puss :) Pappa hade gjort iordning kaffe och smörgås, som vi åt ute i storrummet med sjön som utsikt. Åkte sedan ut på sjön för att ta upp näten vi la igår, och man kan då inte säga att det var nån stor fiskelycka, det enda vi fick var en aborre, men en tröst var ialf att det var en stor, fin mat aborre (som pappa säkert har stekt nu och sitter och mumsar på)  Efter turen på sjön tog jag tag i städningen igen medans pappa åkte till skogs en stund. Jag putsade fönster, dammtorkade, dammsög och torkade golven, nu luktar det såpa i hela stugan. Fräscht och nystädat.

Efter en god lunch vid 13 tiden tog jag vespan och åkte hemåt, pappa, Freja och hans hundar stannar en natt till i stugan, vårat lilla smultronställe och paradis...


Fotade lite runt stugan idag, detta kortet tog jag tidigt imorse alldeles utanför altanen.


Freja trivs så bra uppe i stugan, där hon strövar runt fritt och nosar och undersöker varenda liten sak :)

Freja blev alldeles till sig då vi kom hem från sjön med fisken :)



Blommor nere vid båthuset.







Nu ska jag ta en promenad med stavarna i det soliga och fina kvällsväder, med bra musik i hörlurarna och ett glatt humör, tjohoo! :)


Kommentarer
Lotta

Hej maria!



Måste bara kladda lite i detta inlägg. Jättefina bilder! Och vad härligt och duktig du är som tar stavarna med dig och ut och går. Nyttigt!! :)



Hoppas du haft en jättebra dag! Nu skall jag gå och lägga mig, skall provjobba 07.30-12.00 imorgon. Längtar och det skall bli så roligt :)



Kram

2009-05-19 @ 22:36:29
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Lotta

Läste din kommentar nyss. Men vad roligt, perfekt inför stockholmsresan ja! Hihi nej det kan inte vara mer än två veckor kvar nu va? Hoppas du/ni får sååå roligt den helgen men det tvivlar jag inte på att ni får :) Måste höra om din helg då! Och vad du hittat för fynd hihi.



Godnatt och sov så gott :)Simon och Ebba hälsar så gott här!



2009-05-19 @ 22:39:40
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Sofie/Syssla

Vilken härlig stugvistelse du beskriver det som! Nu börjar jag längta ut på vår stuga...



"Äppelkakor" köpte jag på Coop på bokrean i vintras. Men den går säkerligen att beställa på Bokus och Adlibris också! Har hittils inte hunnit prova något recept ur den men bakverk med äpple i brukar sällan bli dåligt :)



Ha det jättebra!

Kram, Sofie

2009-05-20 @ 13:12:16
URL: http://syssla.blogspot.com
Lotta

Åhå där ser man, så du har varit barnvakt åt charmisen Johannes :) Gjorde ni något roligt? Hihi ja klart, stort att hänga med mormor till byn ju! Idag efter jag jobbat åkte jag, Simon, Jessica, Rickard och Ebba på en roadtrip till Bengtsfors och sedan in i Norge (Halden) en sväng som bara ligger 10 mil härifrån. Kommer skriva blogg och lägga ut lite bilder om det strax.



Har du/ni planerat nå i helgen? :) Hoppas ni har det jättebra i det strålande vädret (lite avundsjuk då det varit mulet och regn här idag)! :)



Hihi tack vad kul att du tyckte kortet var sött!

Kram kram från oss

2009-05-20 @ 22:47:58
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Jenny

Åh vad härligt ni verkar haft det =) Kul att fiska jhu! Ha det bra =) Kram

2009-05-21 @ 09:29:52
URL: http://www.strombergjenny.blogspot.com
Emma

du tar vackra bilder

2009-06-03 @ 22:29:27
URL: http://enlitentax.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0