Veckan börjar med regn...

Måndag och regnväder och kallt. Vi som är så bortskämda med värme nu, tycker att ca 11 grader är kallt. Men man vet ju så väl att dessa bakslag alltid kommer, för vi vet ju innerst inne att sommaren kan ju inte börja redan nu så här tidigt i maj. Faktiskt så tycker jag att regn har sin charm, det är nån slags mysfaktor. Kan kura inne, läsa en bra bok med en kopp kaffe, tända lite ljus eller som jag gjorde alldeles nyss, baka! Får främmande snart, Lotta och Ebba kommer hit. Vi ska plugga, nästa vecka har jag slutprov på matte B kursen och Lotta ska göra klart sitt arbete om kroppen för natur B. Jag ska hjälpa henne där, det handlar om skelettet och hjärnan och det passar ju utmärkt att jag hjälper som ska läsa till sjuksköterska :)

Igår jobbade jag och det gick jättebra, trivs så himla bra där. Kikade lite på sommarschemat som vi ännu inte fått, cheferna har inte hunnit godkänna det ännu, men det såg kanonbra ut (tummen upp för det) Längtar väldigt mycket tills man får börja jobba.

Nu ska vi ut i regnvädret, men det är inte alls populärt hos Freja, men vad gör man då hennes toalett är utomhus :) Sen ska jag och Lotta åka till mammas grav och plantera penseer, innan vi sätter igång med att plugga.


Ha en bra måndag och vecka allesammans!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0