Vad blir det för mat?!

Kanske kyckling ikväll? Tänkte dela med mig av receptet som jag lagade i lördags. Supergott.

KYCKLING I UGN
4 kyckling fileer
salt och peppar

Osttäcke:
1 dl hackad persilja
1 dl soltorkade tomater i olja hackade
2 msk olja från tomaterna
2 vitlöksklyftor
80 g riven ost
salt och peppar

Sås:
1 dl matlagningsvin eller vanligt vitt vin
2 ½ dl vatten
1 dl grädde
2 msk koncentrerad kalvfond
1 msk maizena redning
salt och peppar

Gör såhär:
Skär kycklingen i bitar och salta och peppra och stek dom i stekpannan tills dom blivit gyllenbruna. Lägg dom i en smörad ugnsform. Blanda ihop persilja, soltorkade tomater, olja, vitlök, ost och salt och peppar i en bunke, rör om och häll över kycklingen. In i ugn ca 20 min på 225 grader. Gör sedan såsen. Koka vin, grädde, vatten, kalvfond i 5 min. Red såsen till lagom tjocklek. Servera maträtten med klyftpotatis, pasta eller ris och en god sallad.





Kommentarer
Lotta

Vad gott receptet lät!! Kanske kan vi laga det då du kommer hit :) Hihi vad bra då har vi bokat upp lite-att-göra till du kommer :D Absolut det får vi göra. Kan ringa nästa vecka om du är hemma och har tid? :)



Hoppas ni får en trevlig kväll! Kram från oss i trollis

2009-10-06 @ 18:24:51
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Sofie

Lät väldigt gott det där :) Kyckling är smaskens! Kram, Sofie

2009-10-06 @ 18:57:44
URL: http://syssla.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0