Andningsorganen och HLR

Idag har vi som sagt haft det sista förhöret i medicinsk grundkurs och det var om andningsorganen och det gick jättebra! Känns skönt att det var sista seminariet, och nu har jag bara ett arbete att lämna in, om njursvikt. Ska sätta mig imorgon och skriva om det, sen så är man klar med allt i denna kurs. Nästa vecka är sista veckan för medicinsk grundkurs sedan går vi ut på praktik inom äldreomsorgen i 4 veckor. Och för min del kommer det inte bli något nytt eftersom man jobbat inom det sedan år 2004, men det ska bli roligt endå, ett liten paus från pluggandet. Fast jag trivs såååå bra i skolan och med klassen, man skrattar och har roligt varenda dag och lärarna är jättebra. Vilken tur man sökte till denna utbildning!

På eftermiddagen hade vi första delen i hjärt och lungräddning, där vi fick öva på en docka som sätter en köttbulle i halsen, jätteroligt men svårt faktiskt. Men det är en väldigt bra erfarenhet att få lära sig detta med hjärt och lungräddning, det borde alla få lära sig, man vet aldrig då det behövs.

Då jag kom hem från skolan (fick sluta tidigare idag) så lagade jag mat på engång, sen tog jag tag i städningen så slipper man det imorgon. Har även tagit en kortare promenad med Freja. Nu får det bli en myskväll i soffan.

Kram på er ♥


Kommentarer
Lotta

vilken dag med fullt upp :) Skönt med en mysig kväll nu då. Och vad roligt att det gick så bra på seminariet, du är så grym! Och det glädjer en verkligen när man hör hur bra du trivs i skolan :)



Haha råkade visst kommentera i min blogg men här kommer det jag skrev:



Nemen vilket tråkigt väder, men det kan vara mysigt också, vara inne och mysa under en filt :) Hehe.



Nemen tack Maria :) Ja de är sådär lagom lite glansiga och fyndade dem faktiskt på lindex :) Så gå dit vettja! Hur sköna som helst.



Hoppas ni får en mysig torsdagkväll :)

Kram, kram

2010-04-22 @ 18:30:16
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Lotta

Va, ja just det ja! Vad fort tiden går :) Just ja, Viola och min syster fyller på samma dag, lätt att komma ihåg då :) Tänk att Jessica blir 20 och får börja gå på systemet. Tiden springer verkligen iväg ibland haha, men inte på oss ;)



Nemen tack detsamma Maria och Freja, hoppas ni får en superbra helg! Har ni planerat något?

Kram, kram

2010-04-23 @ 09:08:52
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0