Denna ljuvliga årstid!

Godkväll allesammans! Blev visst en liten bloggpaus i helgen, men skyller på att jag haft för mycket att göra :-) Nu är jag här igen ialf och ny vecka är det med. Idag har vi varit lediga från skolan på grund av att läraren var sjuk. Kändes rätt skönt att få vara ledig idag och även imorgon då vi har självstudiedag som alla andra tisdagar och fredagar. Idag har jag fått undan all tvätt, var en proppfull korg.

Sen har det varit helt underbart vårväder ute idag, med solsken och +17 grader! Tog en skogspromenad med Freja, där vi möttes av fjärilar, tussilago, blåsippor och videung. Våren är äntligen här, man kan inte bli annat än glad av detta, efter den långa vintern vi haft. Och även mitt fotograferande börjar vakna till liv, blir liksom som om man går i ide på vintern med fotograferingen, lusten finns inte riktigt där, men nu då man möts av våren och allt den bjuder på så vill man plocka fram kameran igen och ut och fota.

Har även suttit ute i solstolen mot husväggen med en bra bok, en kopp kaffe och en liten tax som sällskap och både jag och Freja har njutit lika mycket av det vackra vädret idag! Nu på kvällskvisten kom även Klara och hennes hund Walter på besök, vi tog en promenad och släppte hundarna på en stor plan där dom fick springa av sig och leka. Nu ligger Freja i soffan här brevid och sover så sött, trötter! Och jag ska mysa ner mig brevid henne och slappa jag med. Imorgon väntar plugg och träning.

Kram på er ♥


Min nya orkide som fick sin plats i köksfönstret, dom är ju så vackra.


Gumman min, sover sött efter en händelserik dag.



Kommentarer
Lotta

Åhh vilket härligt inlägg :) Vilken poritiv energi man fick, det behövs nu hihi.



17 grader, Woooooow vilket skönt vårväder :D Här har det varit mulet och va 12 grader.



Vad mysigt med skogspromenad och att Freja fick leka med en kompis hihi :D Jättegulligt kort på henne ju!! Fy bubblan så sött hon bäddat in sig och susar hihi :)



Och jag måste skrika lite... vänta.... Haha. Så jävla snygg fönsterbrädan blev då. Förlåt svordommarna men fy fasen vad snyggt det blev :) Kan inte smälta den, hur snygg som helst.



Hoppas ni haft en mysig slapp kväll. Nu har jag precis slutat plugga. Godnatt på er :)

2010-04-26 @ 23:43:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0