En gråmulen onsdag

Tänk att det redan är onsdagkväll och snart även slut på april månad, vilket känns konstigt men väldigt bra. Tycker inte att det var länge sedan man bytte blad i almenackan till 1 april. Svicsh sa det så var även denna april månad förbi och vi möts nu av sköna maj! Det märks tydligt att vi går mot varmare tider vårblommor blommar, gräsmattorna börjar bli gröna det är ju så ljuvligt. Nu hälsar vi härliga våren välkommen.

Inatt har jag sovit väldigt dåligt, har haft en eländig rethosta och täppt i näsan. Så imorse då man slog upp dom blå var man inte så värst pigg, tog en dusch och åt frukost framför tv:n innan det var dags att åka till skolan. Tur vi hade en kort dag idag, mellan 9-11:30. Kände igår då jag var iväg och tränade att det gick segt och tungt, och har även gått och nyst i flera dagar i sträck så jag förstod att en förkylning lurade runt knuten. Var även till praktikplatsen igår och hämtade mitt schema och där har dom nyligen haft vinterkräksjukan och nu har den tagit om på en tant, stackarn. Hoppas verkligen att magsjukan gett med sig tills på tisdag då en annan ska börja sin praktik, känner att jag inte har nån vidare lust att vara förkyld och ha vinterkräksjukan samtidigt. I min öron låter det inte som nån vidare bra kombination.

Nu ska jag mysa ner mig i soffan under filten och bara slappa, kurera sig och kika på tv, tur det är bra program på tv:n ikväll. Vill inte att förkylningen ska bli i värsta laget, åker ju bort till stugan ihelgen och då har jag ingen lust att vara dunderförkyld. Kokar även en kopp med ingefära/citron te och tänder lite ljus. En perfekt kväll att mysa inomhus på, för ute är det gråmulet, faller lite regn och blåser.



Denna servettlåda fyndade jag på Ekmans igår, efter träningen och lunchen på rehab. Servetterna köpte jag på Åhlens förra veckan för ynka 9:90 kr. Det kan man kalla fynd :-)



Kommentarer
Sofie

Javisst är det härligt när vi går mot våren! Här är det fortfarande en hel del snö kvar och is på vattnet men det har tinat ordentligt mycket och man börjar känna lite hopp om grönare tider :)



Jobbigt med rethosta och förkylning! Aldrig kul att vara sjuk. Du får se till att ta det lugnt och må gott så du tillfrisknar fort :)



Söt servettlåda!

Kram, Sofie

2010-04-29 @ 06:33:47
URL: http://syssla.blogspot.com
Lotta

Nemen krya på dig Maria! Fyy nej ingen bra kombination med förkylning och vinterkräksjuka. Blääää hoppas stackars tanten blir frisk.



Åh vilken snygg servettlåda + fina servetter :) Vilka fynd! Hihi.



Hoppas ni får en trevlig torsdag, nu ska jag snart bege mig till skolan för sista dagen av tentaplugg. Imorn gäller det.



Kram, kram på er och trevlig helg i stugan :)

2010-04-29 @ 09:18:15
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Lotta

Okej så de nyser mycket när pollensäsongen är igång? Ska hålla utkik lite extra för hjälp vad tussar av hår det ligger och hon kliar sig jätteofta. Tycker synd om henne, måste ju irritera.



Tack så jättemycket Maria och Freja hihi, sådant behövs till imorn :) Tack, nu fick man genast extra energi!



Vill passa på att önska er en trevlig helg! :) Åker ni till stugan imorn och stannar hela helgen?



Kram ,kram

2010-04-29 @ 21:05:22
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0