Påsken 2010

Ja då var påsken år 2010 snart över och den har varit toppenbra! Fast vädret har väl inte visat sig från sin bästa sida, hade önskat mer sol. Åkte tidigt till stugan på långfredags morgonen. När man vaknade så var det solsken, men solen försvann lika kvickt igen som den visade sig på himlen, graderna visade plus 4 grader.

Åkte med Anders, Anna, Alfred och Viola till stugan, möttes av 3 st glada hundar och pappa och Monica. Freja blev väldigt glad då jag kom. Eftersom vädret inte var det bästa, myste vi inomhus nästan hela dagen, förutom då det var dags för lunch, gjorde kolbullar utomhus över öppen eld, så mysigt. Gick och la oss vid 22 tiden.

Påskaftons morgon vaknade vi alla tidigt, gjorde iordning matsäck, åt frukost och gick sedan ut på isen. Mulet och solsken. Anglade men fick ingen fisk, grillade korv och hade det bra. Gick upp till stugan vid 13 tiden, då vädret blev sämre och solen försvann. Åt påskgodis och umgicks. Vid 15 tiden var det dags för den goda påskmiddagen, med massor av läckerheter uppdukat och som vanligt äter man alldeles för mycket mat! Åkte hem senare på kvällen, eftersom vädret inte var så trevligt tyckte jag inte att det var någon ide att stanna kvar. Men så fort man kom hem så sprack det upp och blev solsken, så jag och Freja tog en långpromenad på kvällen, termometern visade hela 11 plusgrader då kl var 19:30, underbart!

Påsdagen innehöll solsken, långpromenad, lite städning (det är ju den tiden då det kommer in så mycket grus) fick främmande en stund av Klara som var hit med 2 st medicinböcker jag ska låna av henne, och sen myste jag i soffan resten av kvällen och kikade på tv.

Idag annandag påsk är det åter mulet väder igen, trist. Men snön har nästan försvunnit helt nu, så jag hoppas att det inte kommer nån mer nederbörd med snö! Blir en lugn dag idag, softa och ta de lungt bara. Ska snart ut på en promenad ialf med Freja. Sen har jag en hel del tidningar som jag inte hunnit läst ännu. Och kvällen bjuder ju på bra film på tv, sista Johan Falk filmen.

Hoppas ni alla haft en riktigt mysig och bra påsk med familj och vänner.



Kommentarer
Lotta

Låter som ni haft en riktigt trevlig påskhelg i stugan. Synd bara att vädret inte var det bästa. Hos oss var det strålande sol både på påskafton och på påskdagen :)



Hoppas du får en trevlig annandag påsk och mys på :) Här blir det också en lugn dag, trist och mulet väder.



Kram på dig fina vän!

Ebba vill hälsa till Freja :)

2010-04-05 @ 11:12:29
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
lotta

haha såg din kommentar nu :P Ja påshelgen har varit sådär lugn och underbar! Ska jobba på konsum imorgon kväll så är i ödeborg till dess.



Trevlig måndag Maria :)

2010-04-05 @ 11:17:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0