Söndag med solsken

Vilket underbart söndagsväder det varit idag, vaknade upp till strålande solsken kl 8:20 imorse. Kändes så lätt att skutta ur sängen och mötas av detta vårväder. Tog en 30 mins morgonpromenad med Freja, helt underbart. Man blev genast pigg och glad. Frukosten var extra uppskattad då vi kom hem, smakade gott. Avnjöt sen en kopp kaffe framför datan och läste lite bloggar.

Vid 11:45 kom pappa och Monica och hämtade upp mig, då var det dags att bege sig till Kilafors badhall med hela familjen och bada. Vi hade hyrt badhallen idag mellan 13-16. Men det kändes väl inte helt OK att vara inomhus och bada då det var strålande solsken ute, men så fort man steg ner i den 32 gradiga bassängen var dom tankarna som bortblåsta. Det var så roligt att titta på lilla Viola som uppskattade badningen mycket, skrattade och plaskade. Jag simmade även 20 st längder, så skönt. Vi åt även en lättare lunch där. Vi har alltid lika roligt då vi umgås, älskar min underbara familj av hela mitt hjärta! Men du mamma lämnar ett sådant stort tomrum, saknar dig så det gör ont. Älskade mamma.

Hann med att njuta av solen då jag kom hem mot husväggen med MåBra tidningen och årets första glass utomhus, lovley! Nu känner man att det är vår. Det lovas lika fint väder imorgon med, men då sitter en annan inomhus med näsan i skolböckerna igen, självstudieveckan är över. Men det känns helt OK för min del. Jag trivs så väldigt bra med denna undersköterske utbildning och klassen. Jag har hamnat helt rätt, är så glad!

Nu är man rätt trött och seg efter 3 timmar i badhallen, får bli en myskväll i soffan. Håller på och gör varma mackor nu och kokar en kopp jordgubb/fläderbloms te. Kommer placera mig i soffan sedan och invänta Wallanderfilmen.

Hoppas ni alla haft en supermysig helg med nära och kära. Kram på er.


Kommentarer
Lotta

Åh vilken härlig söndag med fint väder och en dag med familjen hihi :)



Vilken vååååååår. Helt underbar ju :) Massa sol och fint väder och många plusgrader. Kan det bli bättre?



vad roligt att du trivs så bra i skolan :) Det är verkligen A och O för att klara den och njuta av studietiden och prestera bra.



Hoppas studieveckan går finemang. Själv är vi lediga denna vecka, eller ja snarare lärarbrist men det är inte heöt fel :) ska självstudera istället och titta igenom gamla tentor.



Hoppas er måndag varit jättebra! :)

2010-04-12 @ 14:24:07
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Lotta

Hehe neeeeee vad go du är Maria :D Vad man saknar er också!! Vi får ta och ses snart och höras :) Säger inte nej till att du vill flytta hit hihi!



Åh härligt att ni fick smaka på lite sol idag då :) Duktig du är som pluggar och kämpar!



Yes hittade äntligen en vårjacka hihi. Den finns nu på bloggen och skrivit om det vi mer fyndade :) Åh är så nöjd att jag äntligen hittade en bra vårjacka. Det var behövligt.



Hur har er kväll varit?

Kram på dig goa underbara vän!

2010-04-12 @ 20:41:13
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Lotta

Tack Maria!! Hihi :) Okej, hoppas du hittar en du också!



Vad duktig du är som pluggar så mycket Maria. Du är grym! :) Åh vad mysigt det lät att sitta ute i solen och plugga. Härliga vår som äntligen har kommit. Undrebart att vara ute. Det var mulet imorse men nu börjar det spricka upp här också :) ahhhh.



Ja men gud vad tomt det är utan dom ja. Inte klokt vad lätt man saknar dem ja efter bara någon dag :) Kul att träffa henne idag då hihi.



Har du? va? vad roligt :) Du är så varmt välkommen hit ska du veta! Du får gärna komma och hälsa på också :) Se om jag kan komma upp till byn någon gång. Vet inte i sommar men ska se till att komma upp. Saknar er också, jättemycket!! Du är en sådan underbar vän Maria!



Idag ska jag städa lite, fika med Sofia och sedan åka till Uddevalla och träffa en gammal gymnasiekompis som också heter Sofia. Får jag tid ska jag se om jag kan börja med gardinerna.



Vad bjuder din dag på mer än plugg?

Lycka till på torsdag Maria! :) Åhh jag tycker du är så duktig och grym. Fortsätt så :)



Kram, kram

2010-04-13 @ 10:14:15
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0