Våren gör en pigg och glad

Då var det onsdag och snart är även denna vecka förbi och med den även vår självstudievecka/påsklov. Denna ledighets vecka har gått alldeles för fort, tycker inte det var länge sedan man satt där på skärtorsdagen i skolan och hade seminarium/förhör på nervsystemet. Sportlovs veckan gick betydligt segare.

Idag slog man upp dom blå vid 7 tiden, låg kvar nån minut och drog mig, innan det var dags att stiga upp och ut på morgonpromenaden tyckte Freja. Ute möttes man av gråmulet väder men varmt, har varit sol blandat med moln idag och ca 12 grader varmt. Efter promenaden och frukosten åkte jag iväg och tränade, härligt. Tyvärr så räckte inte tiden till, förra veckan till någon träning så det var extra skönt att få träna idag. Blir även ett träningspass på fredag. Efter träningen gick jag på ICA och kikade lite för att fördriva tiden innan bussen gick hem. Fyndade nya gardiner där, en snygg vit kappa till köket (kommer bilder på mitt kök nåndag framöver)

När jag kom hem åt jag en snabb lunch och cyklade sedan iväg till pappa och Monica för att hämta Freja. Pappa hjälpte även till och pumpa luft i cykeldäcken, som var behövligt efter vintervilan. Sen har jag tagit en varv med dammsugaren (blir tokig på allt grus som släpas in och även Freja löser enormt mycke hår nu då de blir vår, vinterpälsen ska av) lagat mat och varit iväg och hämtat ut ett paket från HM, alltid lika roligt. I detta paket fanns en blå huvtröja, en lila lång t-shirt och ett svart brett skärp. Resten av kläderna jag beställt kommer senare.

Nu ska jag ta och läsa igenom lite tidningar, innan kvällens alla bra tv program drar igång. Fullt upp denna onsdag, med halvåtta hos mig som är extra roligt denna vecka med kändisar, sen blir det drömmen om italien, greys och sandhamn innan man kryper ner i den renbäddade sängen och sover sött.

Hoppas ni alla haft en bra onsdag. Kram på er.



Kommentarer
Lotta

Oj en onsdag med fullt upp ser jag :) Vad roligt, längtar efter att få se bilder på köket!



Härligt med träning, duktig du hihi. Ville tränat igår men kunde inte eftersom jag har både halsont och feber.. Såå typiskt. Jag hatar att vara sjuk.



Hehe så självstudieveckan/påsklovet har gått fort. Håller med dig att påsken och denna vecka bara rusat iväg. Hur går det med dina uppgifter?



Hoppas allt är bra med er :) Hälsa Freja gofisa!! :D Ebba är i Ödeborg, saknar henne jättemycket nu! Hehe.



Kram, kram

2010-04-08 @ 11:52:12
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Lotta

Såg din kommentar nu :) Det verkar som att det bara är två lärare i just den kurs vi läser nu och det finns ingen annan som kan hoppa in. Så tråkigt eftersom det är mitt i kursen. Nu får vi istället stress inför slutet av kursen och hinner knappt tentaplugga. Jag vill ha minst en vecka till att tentaplugga men nu får vi bara två dagar och sedan är det tenta. Det drabbar ju en att vi lär oss mindre.. Men hoppas vi lär oss en del iaf.



Haha känner mig som en surkärring nu :P

Ha en trevlig torsdag Maria :)

2010-04-08 @ 11:57:36
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Annas inspiration

tack för snälla ord :-) Roligt att jag hittade till dig, jättefin blogg.



Hoppas det fanns mycket spännande i H&M paketet, nu är man sugen på att slänga in ALLA vinterkläder längts in i garderoben.



ha en skön dag

KRAM

2010-04-08 @ 13:22:59
URL: http://annasinspiration.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0