Avkoppling

God förmiddag på er! Då har vi gått in i en ny vecka och det är måndag igen, tänk vad tiden rullar på för fort ibland. Helgen har varit kanonbra, i lördags var jag till Gävle och shoppade med Malin och Sara. Hittade en hel del snygga kläder och prylar, supernöjd. På kvällen slappade jag i soffan och kikade på filmen bröllopsfotografen, har ni inte sett den så kan jag rekommendera denna film den var jättebra.

Idag vaknade jag tidigt och kände mig utvilad, så jag steg upp och tog en promenad med Freja i det trista och ruggiga vädret. Måste nog ta och leta fram fingervantarna nu. Termometern visar 12 grader här idag hos mig i Hälsingland. Efter promenaden tog jag en värmande dusch och åt sedan en god frukost framför nyhetsmorgon innan det var dags att bege sig till frissan och bli fin i håret, denna gången var det dags för den efterlängtade färgningen och jag är så nöjd! Sen uträttade jag lite småärenden innan jag cyklade hemåt.

Nu sitter jag här med en kopp te, köpte 2 st nya tesorter plus en ny tekopp (indiska) i lördags. Tesorterna jag köpte är förkylningste som innehåller pepparmynta, ingerfära och kamomille, smakar jättegott och det lättar upp och mors lilla olle ett te smaksatt med olika bär. Känns som jag har en förkylning som ligger på lur i min kropp, jag fryser, har ont i kroppen och halsen ömmar på morgonen och näsan rinner. Så då passade det alldelers utmärkt att dricka detta te. Det hjälper nästan att man bara sticker ner näsan i te burken för att en täppt näsa ska lättas upp! Kan varmt rekommendera detta förkylningste.

Ska koppla av i soffan nu och läsa nya nr av amelia och amelia höst. Ikväll ska jag och Freja till Klara och hennes hund Walter, på fika. Det ska bli trevligt. Önskar er alla en fortsatt trevlig måndag trots det ruggiga vädret och en toppenbra vecka! Kram på er ♥




Kommentarer
Lotta

Låter som en kanonhelg :) Vad roligt med lite shoppning och ett besök hos frissan! Hihi.



Ha en fortsatt trevlig måndagkväll :) Mums med fika!



Kram kram på er söta Maria och Freja

2010-08-30 @ 17:27:16
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Lotta

Åh vad bra hihi :) Nu vet jag bara mitt schema 5 veckor framöver och de är knappt lärarlagda alls. Två dagar i veckan (oftast måndagar 10.15-12.00 och onsdagar några timmar längre), annars ska vi göra två laborationer, en enkätundersökning och sedan avsluta med en muntlig tentamen om 5 veckor så det är mycket självstudier :) Vad super att ni fick både måndagar och tisdagar som hemmastudiedagar. Skönt med "längre" helg?



Åh vi också. På tok för mycket snart! Ni är så söta och goa. Det skulle vara hur roligt som hlest om du ville komma ner på höstlovet!!! :) Hihi. Jag vet inte riktigt, det är Simon det hänger på om han vill eller ej, och om vi hittar ett lagom hål (torsdag-söndag) :) Vill, vill, vill!



Åh vad härligt med en långpromenad runt Bäck. Så mysig runda och väldigt hundvänlig :) Haha var också ute på långpromenad idag vid den tiden och kom hem ungefär vid samma tid. Jag och Ebba gick runt spikön, där vi matade fåglarna då du var här.



Hoppas ni får en supermysig tisdagkväll. Åhh vad kul med både Rena Rama Rolf och fortet på tv!



Kram kram

2010-08-31 @ 16:27:35
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0