En ledig tisdag

Nu har jag gjort min jobbhelg, fredag till måndag. Och det gick bra fast delade turen var dryg. Jobbar varannan helg hela sommaren och då har jag alltid en delad tur då, antingen lördag eller söndag. Drygt men man får väl se det på de sättet att man får desto mer pengar. Trösta sig med det =)

Idag har jag ialf varit ledig. Men vaknade vid 5:30 ialf. Tror att kroppen har lagt in sin egen väckarklocka och är van att man ska stiga upp den tiden, nu då man jobbat så mycket. Men lyckades somna om till kl 7:50. Tog en morgonpromenad med Freja och sedan en dusch innan jag satte mig ner framför nyhetsmorgon med en tallrik havregrynsgröt och lingonsylt, en bra start på dagen. Sen har jag tvättat och städat, sånna saker man måste göra då man är ledig och har tid.

Nu på kvällen efter middagen så tog jag och Freja en längre promenad, i solskenet. Underbart! Nu ska jag strax koka mig en kopp grönt te och sjunka ner i soffan och läsa en stund, i pepparkakshuset av Carin Gerhardsen. En bra bok jag kan rekommendera. Sen ska jag kika på allsång på skansen, innan det är dags att krypa ner i sängen med nytvättat täcke och nybäddat. Imorgon är det dags för jobb igen mellan 7-15:45 likaså på torsdag och fredag, sen är jag ledig lördag och söndag. Det ser jag framemot.

Kram på er ♥


Kommentarer
Lotta

Vad härligt att du är ledig i helgen :)



Ja, det är jätteroligt att vi alla kan vara delaktiga i renoveringen! Nu väntar vi bara på att överklaga angående utomhusfärg. Vi får nämligen inte måla svarta knutar för denna TRÅKkommunen.. De vill ha marinblått hus med svarta knutar och vitt runt fönstren.. Det kan väl inte vara konstigt?



Åh saknar er också.. Jättemycket!! Japp vi läre verkligen göra det :) Hoppas de sista två jobbveckorna kommer gå bra innan skolstarten.



Kram på er och trevlig onsdagkväll

2010-08-04 @ 19:41:46
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0