Första skoldagen på andra terminen

Ja då var det onsdag och första dagen i skolanandra terminen är nu avklarad. Var jättekul att se alla igen efter sommaren, hade en hel del att prata om. Fick schema för v 34-37 och då kommer vi läsa kursen omvårdnad, där vi kommer att lära oss ta prover, lägga om sår, läsa om sjukdomar osv. Jättekul. Detta har jag sett framemot. Men dock lite för långa skoldagar, vi blev lite bortskämda förra terminen med bättre tider. Nu kommer vi gå onsdagar mellan 10-16, torsdagar mellan 8-16 och så fredagar mellan 8-15, och så lediga måndagar och tisdagar. Det är ju skönt för då får man längre helg :-)

Vecka 38-42
är vi ute på praktik, och idag fick vi redan välja plats. Jag tog som första val HIA/IVA (hjärta och intensiven) avdelningen på sjukhuset, sen som andra val tog jag avdelning 3 där man förbereder inför operation och som trejde val, tog jag avdelning 5 där det är allmänn medicin. Åh vad skoj det ska bli med denna praktik.

Kvällens middag blev röd linssoppa och bröd till, smakade bra i detta regnväder! Nu sitter jag här i soffan med en trött tax som sällskap, ligger här alldeles tätt intill mig och sover. Ska ta och koka en kopp te nu och kika på fångarna på fortet och time out, sen får det bli sängen och läsa en stund innnan man ska sova. Imorgon ringer kl 5:30. Ha en fortsatt trevlig onsdagkväll allihop.


Kommentarer
Lotta

Åh vad roligt att höra Maria! Kul praktik, något nytt och där du så småningom vill vara :) Hihi. Hoppas det går bra i skolan! Ja skönt med längre helg :) Aldrig fel!



Hoppas du har det bra! Imorgon kommer mina föräldrar och syster + hennes pojkvän hem från Bulgarien. Jag har varit hemma med Rickard och hundarna. Puh det har varit kul men trött eftersom jag också har jobbat 11 dagar med en ledig dag. Ska bli kul att skolan snart börjar :D



Vill passa på att önska en trevlig helg uppe i Hälsingland! :)



Kram, kram

2010-08-26 @ 21:03:40
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0