Hösten är snart här

Godkväll på er allesammans! Här i Hälsingland bjuds det på en fin sensommarkväll, med solsken men lite kyliga men ack så friska och härliga vindar. Det känns att vi nu går hösten till mötes, att den står där och lurar runt hörnet. Och för min del spelar det ingen roll att sommaren snart är över och hösten står för dörren. Jag gillar hösten, tycker förresten att alla årstider har sin speciella charm. Hösten gillar jag för den friska, klara luften som blir. Tänk att få stiga upp en tidig morgon och ge sig ut på en promenad och mötas av frisk, härlig höstluft, se alla vackra färger som blir på trädens löv och den första frosten är nått speciellt, är vackert på nått vis. Man kan stanna inne med gott samvete och kura ihop sig under filten med en bra bok och en god kopp te som sällskap och framför allt tända en massa ljus! Men nu passar vi väl på att njuta av sensommaren först och tar tag i hösten då den kommer. Myspys!

Och då vi nu går mot hösten, så blir jag alltid lika sugen på att förnya lite hemma. Små detaljer bara. Har kikat in på både Åhlens, Jotex och Ikeas hemsida och hittat lite smått och gott, som kommer att få plast i mitt hem denna höst. Ser framemot att få inhandla det :-) Bilder kommer då sakerna finns i mitt hem.

Idag har jag ialf jobbat mellan 8-13:30. Sen var jag på ica och handlade till kvällens middag som fick bli något snabbt och enkelt, blodpudding med hemmagjord lingonsylt, rivna morötter och keso, gott! Anledningen till denna snabba och enkla middag var mitt inbokade tvättpass mellan 16-21. Väntar nu bara på att all tvätt ska torka och sen vikas (tråkigt) Vissa gånger önskar man att tvätten vek sig själv och la sig fint på sin plast i garderoben.

Vid 20 tiden kommer Klara och hennes hund Walter hit på besök. Vi ska kika på sommar med Ernst och fika lite, trevligt! Och imorgon väntas jobb igen mellan 7-15:45, sen hem och ha fredagsmys! Och på lördag är det dags för sista jobbdagen för denna sommars vikariat.

Önskar er alla en riktigt trevlig helg redan nu. Kram på er.


Kommentarer
Lotta

Ja du har smittat mig till att tycka om och t.o.m. LÄNGTA efter hösten hihi. Den är verkligen SÅ mysig! :) Att få kura ihop under filten ja och kika ut på den friska luften. Kunna tända ljus då det är mörkt och dricka en kopp väramnde te eller chkolad. Åhhh så mysigt!



Nemen vad härligt att det är sista jobbdagen imorn :) Sedan några dagar ledig innan skolan börjar.



Jag är bara ledig nu på söndag och sedan nästa söndag innan skolan börjar på måndag v.35.



Trevlig helg på er sköningar!

2010-08-20 @ 21:11:23
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Sara - Mamma till Max snart 2 år

Tack för grattiset på bröllopsdagen och för komplimangen för klänningen! det är min moster som sytt klänningen åt mig =)



Vilken mysig blogg du har!

2010-08-21 @ 22:40:54
URL: http://sarasrum.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0