Min julhelg

Godkväll. Då var denna julhelg över och snart inleds ett nytt år. Har ialf varit en väldigt trevlig, rolig och mysig julhelg. På julafton var vi som sagt hos Anders, Anna och barnen och firade jul med familjen. Det bjöds på god mandaringlögg, underbart god julmat och många fina paket och en hel del skratt. På juldagen träffades vi hela familjen hos pappa och Monica och där bjöds det på julmat och goda efterrätter bla en ljuvligt god hemmagjord saffransglass. Annandagen vaknade man upp till ett snöväder och bara -7 grader. Följde med Freddan, Nettan och barnen till stan för lite shopping på rean, fyndade kläder till nyår på Lindex, en ny almanacka på Åhlens, en skjorta på Dressman till pappa och lite småsaker på Rusta. På kvällen tog jag det bara lungt, hade främmande och kikade på film.

Idag vaknade man upp till snöväder och -6 grader, så härligt att slippa kylan. Har städat och fixat lite här hemma idag och alldeles nyss kom jag hem efter en kvällspromenad med Freja. Man måste passa på då vädret och temperaturen tillåter. Ska nu kika på Nyår med Tina och Pirates of the Caribbean filmen. Har sett den förr, men h den är rätt bra så man gott och väl titta på den igen.
 
Hoppas ni alla haft en toppenbra julhelg! Kram på er.



Mina julklappar. Jag fick:
En mixer från OBH nordica
Julte
En kökshandduk med broderat KÖK och mitt namn på
En jättefin vit ljuslykta
Doftljus
Skärbräda, smörkniv, slickepott och disktrasa från Lagerhaus
Chokladask





Bjuder på två st bilder från mitt vardagsgrum såhär i juletid.



Kommentarer
Sofies Stiltje

Låter som att du har haft en mysig julhelg! Och vilka fina klappar du har fått. Tuff färg på mixern!



God fortsättning!

Kram, Sofie

2010-12-27 @ 23:20:14
URL: http://sofiesstiltje.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0