Snart så

Godkväll på er! Snart så är det dags för 3 veckors jullov, kan ni fatta vad härligt det ska bli att få vila från studierna ett tag, känner att det behövs nu. Ladda upp batterierna med ny energi tills nästa termin som drar igång igen den 13 januari. Idag har vi haft föreläsning om socialpsykologi, och vi som var på föreläsningen i skolan i fredags fick sluta vid 11:30 redan, medans dom som inte var där då fick stanna kvar i skolan. Kändes så skönt att få sluta så pass tidigt. Jag och Anna åkte direkt på rehab och tränade på gymmet, var hemma igen vid 14:30. Sen har man gjort det vanliga, lagat mat och diskat undan och så blev jag så sugen på en kopp kaffe, så det fick bli en kopp med nybryggt kaffe då jag satte mig i soffan för att läsa på till seminariet vi har på torsdag, dagen då vi går på JULLOV!!

Och apropå kylan som envist legat kvar länge nu, så kan jag meddela er att den är fortfarande kvar. Den verkar hålla oss i ett järngrepp. Igår morse då man slog upp dom blå strax före kl 8 så visade det -25 (!!) grader. Gjorde iordning luciafrukost som jag åt i soffan framför nyhetsmorgon under mitt varma duntäcke! På kvällen var det helt plötsligt -10 bara så då passade vi på att ta en promenad. Idag låg graderna på -12 imorse och nu -20. Ska det aldrig ge sig? Visst jag vet att det kan vara rejält kallt på vintern, men inte att kylan ska hålla i sig i flera veckor som den gjort nu. Aja nog tjatat om detta nu. Får helt enkelt bli en myskväll inomhus, ska läsa på lite mer till seminariet och sedan kika på tv innan läggdags.

Hoppas att ni alla haft en bra tisdag och ha en fortsatt trevlig vecka! Ta det lugnt nu inför jul, stressa inte utan njuuuut! Stor kram till er alla ♥




Här är en som inte är så förtjust i om det är för kallt. Freja fick denna fina stickade tröja av Lotta.
 



Sånna här kalla vinterdagar längtar man faktiskt till sommaren!



Kommentarer
Elin Gabriella - Mops & Chihuahua

ÅH vilken mysig tröja :) HIhi. Sötnosen!

2010-12-14 @ 19:39:18
URL: http://elingabriella.blogg.se/
Mija

Hejsan! Fin tröja på Freja, men absolut fel färg. Den skulle ju ha varit orange & blå eller?? ;-)

2010-12-14 @ 22:00:05
URL: http://plogflickan.blogg.se/
Lotta

Hehe vad fin Freja är i den! :-) Synd den var lite kort bara. Åhhhhhhhhh vad härligt, nu blir jag lite avundsjuk på erat jullov ;) Vad härligt!! Och lycka till på seminariet imorgon :)



Men fy fan vad kallt ni har, ursäkta språket men.. Här är det -4, lite mer lagom :)



Hoppas du får en alldeles trevlig onsdagkväll! Kram kram

2010-12-15 @ 17:55:11
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
emma

gud så söt bild på freja

2011-02-19 @ 04:47:57
URL: http://enlitentax.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0