Söndag och andra advent

Godkväll i stugorna. Då var det söndag och det andra ljuset brinner och snön faller utanför mitt fönster, mys på högsta nivå. Här hos mig i Hälsingland har det varit en lugn och mysig andra advent. En skön sovmorgon imorse, och efter den en lyxig och lång frukost framför nyhetsmorgon och med det andra ljuset tänt. Graderna visade bara -9 idag så vi har även varit ute på en långpromenad, lagomt rosiga om kinderna då man kom in i värmen igen!

Sen så har jag faktiskt inte gjort så mycket mer denna söndag, har gjort klart en utav dom 3 inlämnings uppgifterna i psykologi A kursen vi börjar med nu på tisdag, kände att det var lika bra att börja så man hinner med allt som ska göras i denna kurs som är bara 2 veckor. Har även stickat på min halsduk idag och läst lite tidningar och ringt och pratat med min yngsta bror som bor i Stockholm. Just nu sitter jag här i soffan, iklädd min nya pjyamas från HM, har nyss duschat. Ska bara mysa i soffan resten av denna söndag, kika på tv och bara ha det bra. Får bli varma mackor och te till kvällsmat, känner att jag fortfarande är rätt mätt efter den sena pasta lunchen.

Hoppas ni alla haft en toppenbra helg och ha en fortsatt mysig andra advent! Kram på er.



Andra ljuste brinner och vi närmar oss julafton, mysigt! Igår tog jag och julpyntade här hemma, kunde inte hålla mig längre. Så nu är det riktigt juligt och mysigt här hemma. Bara julgranen som saknas sen så är allt perfekt!




Kommentarer
Lotta

Åh vilken mysig söndag det låter som :) En sådär härlig och lugn men ändå har du hunnit med mycket! Du skriver så hemtrevligt och mysigt, och man går ur din blogg med ett leende på läpparna.



puh -9 fortfarande alltså. Här är det 0.2 + ute, inge vidare faktiskt eftersom snön blir tung. Hoppas iallafall på minus 2-5 grader så den fina snön håller sig nu :)



Kram, kram

2010-12-06 @ 08:26:02
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0