Underbara fredag

Godkväll. Äntligen fredag och helg, underbart säger jag! Och min helg har inget speciellt inplanerat utan ska dagen som den kommer, bara njuta av ledigheten. Men, måste ta och skriva klart den sista inlämnings uppgiften i psykologi A kursen imorgon ialf. Och angående kylan, så ja tyvärr så är den kvar *arg* Just nu ligger graderna på -18. Så less på detta nu.

Idag har vi inte haft nån självstudiedag som vi brukar ha på måndagar och fredagar, utan vi har varit i skolan på en föreläsning mellan 8-12. Den handlade om frontallobs demens hos unga människor, det var två st som var där och föreläste. En utav dom hade en fru som drabbades av demens vid 30 års ålder och den andra hade en mamma som drabbades vid 40 års ålder. Dementa människor förknippar man ju med gamla människor, att det bara är dom som drabbas men tyvärr är det inte så utan vissa kan drabbas av det i unga år. Väldigt intressant föreläsning! Efter skolan gick jag på stan och kikade lite, köpte en deodorant och tvål från bodyshop och ett halsbandåhlens som jag tänkte jag skulle ha på julafton. Sen så har jag hunnit med och städat lägenheten så nu doftar det underbart gott. Även lagat mat som ikväll blev tacos, nu har jag tänt en massa ljus och placerat mig i soffan. Det är dags för fredagsmys med Idol finalen och en kopp kaffe och saffrans skorpa. Min röst får Jay, han är helt klart bäst och värd att vinna detta år! Vem röstar Ni på?

Önskar er alla en riktigt trevlig och mysig helg! Kram på er.



Hyacinter som blommar så vackert i min julgrupp som står på köksbordet och sprider en härlig doft!



Kommentarer
Lotta

Hihi vad mysigt med helg :) Jag blev inringd igår att jobba fredagkväll så jag såg tyvärr inte idolfinalen. Men mamma och pappa (som annars ALDRIG tittar på idol) satt och tittade eftersom de endast tittade för Jays skull. Både mamma och pappa älskar honom :) Kul att du gör det också och att han vann!



Hoppas du får en supertrevlig helg Maria! Här är det plusgrader och töar för att imorgon frysa på igen.. Usch ni skall vara glada att det håller sig på minussidan för ishalka är inget att rekommendera.



Kram till er :)

2010-12-11 @ 11:47:29
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Lotta

Ja man blir ju så glad när de ringer in en :) Ska jobba imorgon kväll också och sedan på lördag.



Vad härligt att ni har lite behagligare temperaturer att vara ute i nu :)



Låter som en riktigt härlig lördag! Vad bakade du för gott bröd? :) Haha såg också så mycket bättre och sedan sex and the dity filmen, och jag säger som dig, den går aldrig att tröttna på även om man sett den flera gånger!



Haha vad roligt.. tack detsamma Maria :) Fortsatt trevlig söndag får jag säga idag! :P



Kram, kram

P.s vad fint du gjort i bloggen igen!

2010-12-12 @ 14:43:35
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0