Fredagsrapport från soffan

Äntligen fredag och helg. Självstudiedag idag, skönt med det varenda tisdag och fredag. Man kan liksom plugga på ett helt annat sätt, då man är hemma. Idag vaknade man vid 7:15, utvilad. Sovit som en stock inatt, är säkert för att det hänt så mycket denna vecka med skolstarten. Det var meningen att jag och Nettan skulle iväg och träna idag men det blev förhinder, så jag och Freja tog en långpromenad i det vackra och fina vinteväder vi haft idag, klarblå himmel solsken och -4 grader. Helt underbart. Det är dessa dagar som man uppskattar vintern mer, och den känns lättare. Har även storstädat idag och gjort klart arbestfrågorna som ska vara inlämnade på måndag, skönt att få undan dom, så slipper man plugga ihelgen.

Kvällens middag blev tacos och jag kan gissa att jag inte är ensam om att äta det, denna fredag. En rätt vanlig fredagsrätt, men det är ju så gott. Drack ett glas rött till, gott. Nu sitter jag i soffan och tittar på lets dance. Har tänt en massa värmeljus och nyss mumsat i mig kladdkaka (bakade den idag) med gojibär, björnbär, hallon, blåbär och grädde. Smakade underbart.

Annars blir helgen rätt lugn, imorgon blir det födelsedagsfika hos farfar som fyller hela 94 år. Sen får det bli en långpromenad, för det verkar som att det även ska bli fint väder imorgon med. På kvällen blir det mys hemma, med god mat, melodifestivalen och gott tilltugg. Kex och brieost. Ha en jättebra helg nu allihop ♥

Vad har ni för planer denna helg?




Kommentarer
Sofie

Skönt med -4, jag hoppas vi får sånt mildväder snart framöver för jag är så innerligt less på kylan!



Låter som att du haft en mysig fredagkväll, med mycket gott! Och massor av tända ljus kan ju aldrig bli fel :)



Det går fint för mig i skolan, godkänd så här långt :) Jag trivs rätt bra om än jag får svackor ibland då jag ångrar att jag inte sökte in till sjuksköterska istället. Men i det stora hela känns det som att jag har valt rätt och det är ju specialpedagog jag vill bli!



Hoppas du får vila upp dig ordentligt nu i helgen så du är laddad igen inför nästa skolvecka :)



Kram på dig!

2010-02-13 @ 08:59:19
URL: http://syssla.blogspot.com
Lotta

Ja men visst är det så härligt att även ha hemmastudiedagar! Så skönt att kunna styra det själv lite.



Åhhh vilken mysfredag och en fortsatt trevlig helg ni verkar få hihi! :) Ikväll blir det melodifestivalen ja, kuuuuuuul! :)



Trevlig helg maria!

Kraaaaam

2010-02-13 @ 11:55:37
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
emma

haha jasså

det är så sött när hon ligger så i soffan

kan du inte lägga upp nån bild på freja;)?

2010-02-18 @ 22:23:07
URL: http://enlitentax.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0